Energie zuinig leeslampje

Hallo,

Ik ben op zoek naar een leeslampje (voor in de tent) wat energiezuinig is. Ik heb geen zin om na een paar uur lezen weer batterijen te moeten kopen. Ik dacht misschien zijn er lampjes te koop of te maken welke met LED's werken. Volgens mij zijn LED's energie zuinig (verbeter mij als dat niet zo is). Dus wie weet een oplossing om mijn vriendin veel leesplezier te geven...

Mvg. Peter

Reply to
Droppie

inderdaad, een paar witte leds en je hebt een prima zaklampje, volgens mij had

ook vervanglampjes om bestaande zaklampen van leds te voorzien.

Reply to
-FireFly-

Google op "Joule thief" - nog veel beter - 1 tor

--
Best Regards, René Zuidema

Disclaimer:
 Click to see the full signature
Reply to
René

Ik heb een aardig lampje gekocht van Osram, ik denk dat het de Osram DULUX MINI 46429 is.

Een rechthoekig ding waar 2 penlites in gaan.

Er zit een spaarlampje in. Misschien nog net een hoger rendement dan een LED. Het ding kostte 8 euro bij de Lidl. Maar misschien geeft het te veel licht voor je doel.

Een plaatje staat bijvoorbeeld op

Hij schijnt niet tegen valpartijen te kunnen.

Thomas

Reply to
Zak

"Droppie" schreef in bericht news:bej06v$pj3$ snipped-for-privacy@news.hccnet.nl...

zo

Witte led's zijn niet erg zuinig. Andere kleuren wat meer maar om nu bij groen licht te gaan lezen (hulk). Neem een zaklamp met mini pl. (maar dan moet het ook weer niet te koud zijn....).

Reply to
Jeroen

is.

kopen.

Volgens die pagina gaan de batterijen 2 uur mee. Dat is net niet wat ik wil. Maar toch bedankt.

Reply to
Droppie