Advies gevraagd voor LCD-scherm

Vermoedelijk wordt de keuze gemaakt tussen:

BenQ FP783

Schermformaat: 17 inch

Max. resolutie: 1280 x 1024

Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D (incl. kabel)

Responstijd 12 ms

Contrast: 500:1

Helderheid: 300 cd/m2

Speakers: nee

Pixel policy: ISO13406-2 Kleur: silver/black Garantie: 3 jaar pick-up & return Prijs: 375 euro

Of de Philips 170B5CB:

Schermformaat: 17 inch Max. resolutie: 1280 x 1024 Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D (excl. kabel) Responstijd: 16 ms Contrast: 450:1 Helderheid: 250 cd/m2 Speakers: ja Pixel policy: ISO13406-2 Kleur: zwart Garantie: 3 jaar on-site Prijs: 435 euro

De BenQ heeft iets betere specificaties en is goedkoper.

--
Vriendelijke groeten, Hans Remeeus.
Ham Radio: PA1HR

Communication is about people, the rest is technology.
Reply to
Hans Remeeus

Outlook Express (die je dus gewoon bij Windows krijgt meegekeverd) handelt de threats ook netjes af hoor! Dus die kun je ook prima gebruiken.... Voor het downloaden van binaries kun je beter xnews of grabbit gebruiken.

Greotjes Sander

Reply to
Sander Peters

"Poecilia Reticulata" schreef in bericht news:cm3d93$1u87$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Outlook heeft volgens mij in versie 4 ook die fout gemaakt, heel irritant maar MS heeft dat dan ook direct weer verbeterd. Als je nu nog met versie 4 post dan loop je wel heel erg achter, ik kan me niet voorstellen dat er nu nog mensen met win95 en dan ook nog zonder updates werken.

bjorri.

Reply to
bjorri

Houdt er rekening mee dat monitoren met een snellere responsetijd meestal een minder goede kleurweergave hebben. Zeker als je foto's gaat bewerken is dit iets om te overwegen, al zijn TFT's hiervoor sowieso niet erg geschikt. Overigens kan je de specificaties van TFT monitoren niet zomaar met elkaar vergelijken omdat deze niet op een eenduidige wijze bepaald worden. Binnenkort komt er op

een test van LCD monitors.

--
Peter van Merkerk
peter.van.merkerk(at)dse.nl

Dat is heel goed om te weten; bedankt Peter!

Dan heeft de Philips dus de voorkeur.

De Philips monitoren zouden ook beter afgeschermd zijn, heb ik vernomen. Ze zijn "ingeblikt" en dat is voor mijn hobby heel belangrijk.

De site houd ik in de gaten.

--

Vriendelijke groeten, Hans Remeeus. Ham Radio: PA1HR

Communication is about people, the rest is technology.

"Peter van Merkerk" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de...

Reply to
Hans Remeeus

Niks FCC ID, niks A3K. Wel "BenQ Corp". En naar verluidt zou er een LG scherm in zitten. Dus toch allemaal Philips?

Dell haalt ze dus bij BenQ vandaan tegenwoordig? LG scherm wil trouwens niet zeggen dat het Philips is... Behalve een paneel zit er ook nog voeding, backlight en periferie in... Kan allemaal stuk.

Op het etiket op de achterkant staat duidelijk "BenQ Corp". En "Made in China" en een hoop aanduidingen in het Chinees. Vergelijken van de Dell 2001FP en BenQ FP2091 leert dat er, op de voet na, een sprekende overeenkomst is.

Foutje: ik zei "LG scherm", maar ik bedoelde "LG paneel".

Helaas wel.

Sander Peters meant to make usenet happy with the next announcement

Threats=bedreigingen, threads=draden...

--
take care,