Bewakingscamera advies gevraagd

Voor entreebewaking ben ik een kleine, niet al te opvallende camera nodig die de ingang volledig in beeld brengt waarbij de binnenkomende personen goed herkenbaar zijn. Tussen camera en monitor (signaal moet ook opgenomen kunnen worden) zit ongeveer 20 meter. Ivm de vaste opstelling gebruik ik liever coaxkabel dan een draadloos systeem.

| hal | | | _______| | \ / | | deur \ / | | entree => | x| 5m y | deur / \ | | / _______ \ | | | | | | | |

Wat kan ik het beste doen:

Camera op locatie x of y? Zw/w of kleuren camera? Groothoeklens of normale lens? Welke standaard camera zou ik kunnen nemen (bv bij Conrad)?

Reply to
Wim

Denk eens aan een goede webcam + simpele PC, diverse programma's (bv. "Gotcha") herkennen beweging en slaan automatisch beelden / filmpjes op die desnoods naar een remote website gezonden kunnen worden, kan je thuis zien wie er zoal binnenkomt / inbreekt met time stamp. Ondersteuning meerdere webcams soms mogelijk - versturen alarm-E-mail

- laten "hond" blaffen (uit luidspreker)...

Nadeel: baas kan precies zien wie er hoe laat naar de werkplek gegaan is :-)

Betere webcams (USB2 ondersteuning) zijn redelijk vergelijkbaar met een modale CCTV cam.

--
 - René
Reply to