Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Flowmålere til benzin og diesel
Hej NG. I forbindelse med et fuskerprojekt sammen med nogle kollegaer vil vi gerne kunne måle brændstofforbruget på vores biler. Det er blandet benzin og dieselbiler. Der skal bruges to flowmålere...
13
13

Re: Bob Parkers ESR meter
"Lasse C. Johansen" skriver: Det kan de fleste multimetre, men de kan ikke måle om lytten er "træt" Næppe, for her vil al anden elektronik, som lytten er forbundet til også indvirke på...
6
6

Lækker 8051 søges!
Hej! Efter at have modtaget lidt undervisning i programmering af en 8051'er (80C535 på et Hansson-kit :), har jeg fået blod på tanden. Derfor ønsker jeg at lave mit eget kit, og mangler nu at...
5
5

Re: Måling af strøm fra strafoer osv...
en Intet almindeligt multimeter kan måle effekt korrekt, når der er fasedrej. Alle multimeter med AC strøm kan måle strømmen, men målingen vil være højere end effekten berettiger til. Men hvis...

TV problemer
Hei, Håper dette er rette gruppen for å be om litt faglig asisstanse.Har et Philips TV som har fungert helt perfekto helt til det er en 29" fra 1996 med modellbetegnelsen 29PT5321/13. Når jeg slår...

Re: download til ATF16v8
Hjælp til download. På lattice's hjemmeside findes der en del filer til download hvis man ville lave PLD'er , hvilke ispLEVER skal jeg bruge til at lave program til EPM3032 (altera). ispLEVER...
2
2

To forsyninger?
Hejsa, jeg har et system hvor jeg har koblet to print sammen via påloddede konnektorer. Jeg har dog det problem at det ene board skal have 3.3V og det andet +/-12V. Jeg tænker at bruge to...

6kHz passivt lowpass filter
Hej NG Sidder akut med et lille nærigt problem: Min chefs leverandør af vibrationsmålegrej vil gerne sælge 15 af disse - til en pris af ca. 1500,- stykket...! Det må da kunne gøres billigere......
6
6

Re: dvd til tv i bilen
Skulle der ikke være noget i vejen for. Et sæt med extern PSU, som du så ikke bruger. Husk spændingen skal være 12 V DC. (Nogle PC højttalere får spændingen fra 9V AC...) -- Venlig hilsen /...

Hvor stor er denne modstand?
Hvor stor er en modstand med fem ringe, hvor de to er røde og tre er guld? Er det 2,2 ohm 5%? Hvad er den femte ring til? Hilsen Jørgen.
9
9

Indgange på parallel el. serial..?
Hejsa.. Nogen der kan fortælle mig hvordan indgangene virker på en parallel port, eller serial port.. Skal have lavet en lille konstruktion hvor et program på computeren tæller de impulser den for...

Re: 2 lags print i stuen !?
Det er altså ikke alle "prof" som er dyre, ved Olimex koster det cirka 300 kr for et 10*16 cm print (som kan bestå af mange små print). Links:
4
4

Latch i en lille IC???
Hejsa Jeg står og skal bruge en enkelt flip-flop eller latch som det vist også kaldes. Det skal være af den type som man får i en 4043 CMOS kreds, men helst i en så lille IC som muligt (hole...
7
7

Lodning på motherboard
Hej, har loddet lidt på et motherboard med en std. loddekolbe, men er nu kommet til nogle bittesmå vanskelige lodninger. Nemlig den på billedet B på denne side: Jeg har forsøgt lodningen på...
7
7

Manual til Tek-502/A scop
Hej ! Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge, men jeg skal bruge en manual til et Tektronix 502/A scop.. eller rettere sagt info om de spændinger der skal på CRT'et... det er en...