Wirsbo Genius trådløs varmestyring

Er der nogen i denne NG, der har en ide:

Jeg har en Wirsbo Genius trådløs varmestyring til min gulvvarme.

Jeg har luret betjeningsenheden, og Shift funktionen, og kan programmere de funktioner der er tilgængelige i betjeningsenheden.

Problemet opstår, når jeg vil tilføje en rumtermostat på kanal 8, der i øjeblikket er slettet.

Ifølge manualen skal betjeningsenheden gå i Mode: "Installation: Vælg kanal" når rumtermostaten og betjeningsenheden kobles sammen med det medfølgende modemkabel. Herefter skal betjeningsenheden vise den første ledige kanal. Rumtermostaten kan så registreres på den pågældende kanal ved at trykke ok på betjeningsenheden.

Betjeningsenheden går imidlertil ikke i ovennævnte "mode". Jeg har prøvet at afbryde kortvarigt for strømmen til betjeningsenheden, for evnt reset, det har ikke hjulpet.

Batterierne i rumtermostaten er nye, og kontrolfunktionen i rumtermostaten (blinkende rød diode) virker også.

Jeg har også prøvet med andre tilsvarende termostater, stadig uden at komme i "installations mode"

Nogen, der har et tip?

m.v.h.

jan t

Reply to
jan t

Hej Jan

Jeg kan se dit sp=C3=B8rgsm=C3=A5l er meget gammelt, men jeg st=C3=A5r lige= nu med n=C3=B8jagtig det samme problem. Derfor vil jeg blive glad hvis du = vil fort=C3=A6lle om du fandt en l=C3=B8sning?

Mvh Bj=C3=B8rn Aaholm

Den torsdag den 5. november 2009 17.05.56 UTC+1 skrev jan t:

stat p=EF=BF=BD

=BF=BDldende kanal

.
Reply to