vedr. defekt nokia 6310

Jeg har en Nokia 6310 som umiddelbart er helt død, den ville ikke tænde. Jeg har skilt den ad, men kan ikke umiddelbart se fejlen. Dog er der noget sort "grums" to steder der ligner noget der er brændt. Jeg har taget et billede af det i kan se på

Det sorte kan ses til højre for midten. (en lige ovenover 4370805-chippen og nr2 lige nedenunder UPP E-chippen). Siger billedet nogen noget?

Håber på lidt hjælp.

--
Mvh
Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes ns fra mailadressen
Reply to
Kenneth Oestergaard

Kenneth Oestergaard skriver:

Ikke specielt.

Hvornår er den gået død ? I forbindelse med ?

Der er en stor loddeø mærket "+" den ser ud til at være æstset væk ??

"Kenneth Oestergaard" skrev i en meddelelse news:40baee7b$0$183$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

og

Hej

Jeg ville nok lige tage noget isopropyl alc. og se om man kunne få det sorte væk for at se om der er noget nedenunder... evt om der er skudt et komponent af der eller en printbane er ristet etc...

Kasper

Reply to
Repzak

Det ligner bare noget underfyldning til BGAerne der er løbet ved siden af. Betyder intet.

Derimod er der tegn på væskeskade ved bundconnectoren. Formentlig irreparabelt.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!

Ja det er det måske også, iso. fjernede i al fald ikke.

Hvor ser du tegnet på væskeskaden. Jeg håber ikke du har ret! :)

Og til Klaus

Tlf gik død fra den ene dag til den anden, jeg har ingen idé om hvorledes det er sket.

+loddeøen ser lidt underlig ud ja. Det ligner tin der er loddet på den 2 steder.
--
Mvh
Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes ns fra mailadressen
Reply to
Kenneth Oestergaard

Benene ud for hullet hvor du stikker ladestikket i. De har mistet tinlager, er rent kobber. Desuden ligner det galvanisk tæring på printet samme steds. Typisk væskeskade der opstår når den har været tabt.

Er du heldig kan printet _måske_ lappes, men det kan let være en gennemføring der forsvinder ned i lag4 eller lignende.

Tag evt. et så detaljeret og skartpt billede, af det nævnte område, som muligt.

--

Here goes:

(med lidt skævt blitzlys)... :)

--
Mvh
Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes ns fra mailadressen
Reply to
Kenneth Oestergaard

Det er svært at sige med 100% sikkerhed, men det ser væskeskadet ud.