Værdi (igen)

Nå - nu er jeg blevet klogere....

Og har fundet ud af at forsikringen ønsker at vide værdien på mit måleudstyr som det er værd i dag, hvis jeg skal købe noget andet tilsvarende i brugt.

Der er stadig tale om:

1) textronics 2230 digitalt storage oscillosope

2) Bradley counter

  • den hjemmebygget counter der er på billedet.

4) signal generator

5) generator

6) HP 5316B tæller

Nogen der vil hjælpe med at værdisætte det.

Og igen, der er ikke tale om disse instrumenter skal sælges, men generhverves.

/Henrik

Reply to
no-one

"no-one" skrev i en meddelelse news:c8e37$4ac316c6$55da8011$ snipped-for-privacy@news.galnet.dk...

Hej Henrik.

Prøv at Google på de forskellige instrumenter. Det har jeg gjort. Der kommer firmaer frem der handler med brugt istandsat udstyr. Det kan du jo printe ud og bruge som dokumentation.

--
MVH.
Finni

no-one skrev:

Prøv at søge på eBay el.lign. og se hvad det bliver solgt for.

./Lars

Reply to
Lars Schaumburg-Müller

"Lars Schaumburg-Müller" skrev i en meddelelse news:4ac3cc18$0$36577$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Du kan også prøve, om du kan finde noget her:

Det er da i øvrigt mærketligt, at du ikke har forsikret til nyværdi? Prøv lige at læse din police igennem igen. Kan det pågældende instrument ikke genanskaffes, må nærmeste instrument være gældende, desauagtet det måtte være dyrere. nå, men såpdan er der så megedt.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Karsten (7870) skrev:

Har du prøvet at få nyværdi udbetalt for din 10 år gamle cykel eller bil, der er blevet stjålet eller totalskadet? Hvorfor skulle man så kunne forvente nyværdi for brugtgrej, der er købt til en brøkdel af nyprisen? Jeg ville da tillade mig at tvivle på det forsikringsselskabs forretningstalent som gjorde sådan. Noget andet er så, at man ofte kan købe nyt radio-, elektronik- og målegrej der overstiger det gamles tekniske data, til en brøkdel af det gamles oprindelige pris. Men sådan er der jo også så meget...

/Claus

Reply to
clausbp.