styring af LED display...

Jeg skal lave et stort 3 cifret led display der skal se ud som et digitalt termometer. Når kredsløbet kører skal tallene på LED´ene cykle mellem 95 og 105 (grader). Når en indgang får et signal, skal forløbet ændres til at LED´ene tæller opad med talskifte ca. hvert sekund. indtil signalet fjernes igen, så tælles der ned til omkring 100 hvor den oprindelige cyklus genoptages. Brinck sælger store LED displays - jeg mangler "bare" resten.

Nogle gode forslag til hvordan dette kan løses ?

På forhånd tak

René Jensen

Reply to
René Jensen

tælles

Har du en microcontroller på systemet ? Hvis ja, så har Motorola en kreds MC14489 som er perfekt til det. Den multiplexer selv etc.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --