Software til tegning af diagrammer

Hej.

Nogen som kan anbefale noget godt (helst gratis) Software til at tegne diagrammer(elektronik) med?

/J

Reply to
SNiP

Ikke nu igen, det er vidst tredie gang det spørgsmål er oppe i denne uge :)

Du får så standard svaret:

Mange vil anbefale dig Eagle, jeg vil anbefale dig Circad fra

:)

Ja det kunne jeg godt forestille mig, undskyld ;)

Jeg kigger på det. Jeg har også lige hentet noget der hedder LIDA2000, men det forekommer mig at det primært er beregnet til digitale opstillinger, jeg kan faktisk slet ikke se hvordan det kan tegne passive komponenter, og da det jeg vil lave er en analog forstærker opstilling er det ikke lige det jeg har mest brug for.

/J

Reply to
SNiP

Hej J

jeg

jeg

CAD programmer til diagram- og print-tegning er nærmest religion, de fleste har deres egen favorit, og jeg har såmændt også min. Jeg er temlig konservativ når det gælder den slags programmer, og jeg vil selv lave mine egne symboler, jeg kræver en stor grad af frihed og fleksibilitet og så er kravet også at det køre stærkt uanset PC størrelse. Alle disse krav bliver til fulde indfriet af det program jeg bruger herhjemme, nemlig CirCad. Så hvis du vil lave diagrammer som det her

og forøvrigt også et print til opstillingen, ja så er det værd at prøve.

fleste

diagrammer

Det er netop det jeg vil, altså lave diagrammer, som det dér. Jeg har instaleret Circad, og er allerede glad i låget, og har lavet den første version af mit diagram, jeg kan bare ikke finde ud af at exportere .gif filer? Jeg vælger save as, bitmapped image, gemmer til image.gif, men jeg får en fil som ikke indeholder noget billede?

/J

Reply to
SNiP

Hej (har du ikke et navn ?)

Du kan ikke save as gif, du skal vælge File - Printer out og så sætte et flueben i feltet BMP to disk.

Jo, undskyld, jeg hedder Jan.

Wheee, nu kom der et billede af et diagram ud! :)

Så kan jeg straks uploade det til min webserver, og komme igang med at belemre løs for kommentarer til min konstruktion! :)

/J

Reply to
SNiP

Hej Igen

Forøvrigt er det med bitmapped image noget man bruger da Circad kan loade gif, bmp, tiff billeder som man så kan tegne oven på.

(var der nogen der sagde "reverese engeniering" :))

Hej Jan

Godt nok, vær opmærksom på at du kan udskrive i både BW og farver, og i den opløsning du ønsker.

Hej Jan

Sæt lige en Signal Dot [PD] hvor der er forbindelse i ledningskrydserne, det gør det lidt mere overskuelig.

Så hvis du vil lave diagrammer

Hej Max. Hvordan laves der cirkler om transistorerne, og modstande som firkantede kasser. Mvh Lars

Reply to
Angus

Ja det blev noget pænere..

Således, opdateret er billedet.

/J

Reply to
SNiP

Hej Lars

Under hjælp findes der et punkt der hedder How To, her finder du en vejledning i How To Building your own schematic component.

Kik godt på de prædefinerede komponenter og bemærk hvordan de er bygget.

Hej Max Jeg syntes ellers jeg havde kikket ordentlig efter i hjælpefilen, men jeg har nok ikke kunne se skoven for træer. Mange tak for tippet Mvh Lars

Reply to
Angus

Hej Lars

Ja det er ofte at man overser det mest indelysende :)

Du skriver bare igen hvis du har brug for yderligere hjælp, du kan evt. sende mig en mail med spørgsmål. Dette gælder naturligvis alle der måtte have brug for hjælp til det program.

Hej SNiP skrev i en nyhedsmeddelelse:

Prøv Micro-cap 7

Det er et gratis, måske lidt begrænste program.

-- Med venlig hilsen

Ejvind Andersen Fjern"xx"

Reply to
EA 2730

Husk at convertere til JPG eller GIF før du uploader det, der er nok ikke mange der gider at hente et BMP billede på flere MB :)

Brian

Reply to
Brian Lund

jeg

Kan Circad lage Gerberfiler for fotoplotting av print? Kan Circad levere plasseringsfiler for overflatekomponenter? Har Circad forward og back annotation (kontroll av print mot skjema og omvendt)

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg

Hej Arne