Snakke med lysavis

Er der nogen der ved hvordan man snakker med sådan en bandit her:

Der sidder en label bagpå:

Serielstikket var rykket af, der er 4 ledninger og en skærm. Den ene er høj, regner med det er RS232 data ud af displayet, der står standby. Den har jeg sat til Rx på et 9 polet hunstik. Den anden er lav, den har jeg sat til CTS. De to sidste er der 0V på, så det er nok indgange, der har jeg sat den ene til Tx og den anden til RTS.

Har hyperterminalet lidt til den på 1200 baud 8n1, men der sker ikke noget. Når man tænder gentager den en lille sekvens med de a'er der er på billedet, og alle LED's tændt en periode, plus lidt blinken ind imellem. Der er batteribacked RAM i, så den sekvens ligger nok i RAM'en. Der er nogle dipswithcer indeni, som kan vise versionsnummer osv. i displayet, og vise scrollende skrå teststreger og alle LED's on konstant. Ser ud til at virke OK. Den er nok kasseret fordi der var en vandret række pixels der lyste svagt, og løse forbindelser i nogle af de lodrette, men det har jeg fået ordnet.

Ku' da være spas at ha' den siddende i vinduet og skrive velkomster og "Glædelig jul" i, når man venter gæster. :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Ulrik Smed skrev:

Jeg styrede en bar på et tidspunkt. der havde vi sådan en bandit som den der. Den styrede vi via en remote (IR)

Den ligner meget din, men er ikke 100%. jeg ved ikke om der var andre kommunikations muligheder med den vi havde.

Reply to
Niels h. Kragh

"Niels h. Kragh" skrev i en meddelelse news:45901963$0$3490$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk

Der står en lignende en ovre ved en kammerat, som har både røde og grønne dioder. Den har også IR-modtager. Men det er der ikke i min. Den rød/grønne er vist lidt nyere, og et andet mærke, noget med "cells" i navnet, kan ikke huske det hele. Den skal vi osse prøve at se om vi kan få forbindelse med på et tidspunkt.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Ulrik Smed skrev:

Den lyder mere som den jeg kender, for den havde også røde og grønne dioder.. ret besværlig at kode, men med manual fundet på nettet kan det lade sig gøre.!

men den af din kender jeg så nok ikke desværre. Held og lykke

Reply to
Niels h. Kragh

Min erfaring med lysaviser er at de "altid" benytter sig af proprietære protokoller, RE er næsten umuligt.

Reply to
Ole Geisler

"Ole Geisler" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com

Øv...

Men jeg fandt ellers noget til Color Cells, som den anden hedder. Det ligger her:

Der er to DOS-programmer og en indscannet manual i PDF og lidt andet.

Hvis der fandtes noget lignende til den Ferrograph også, var der jo lidt håb. Ellers ku' man jo pjatte lidt med at interface alle skifteregistrene direkte, med en Atmel. :-) Der sidder iøvrigt en Hitachi CPU i, med løs eprom ved siden af.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Hvad med

??

LED Sign w.MMC

Reply to
Poul Bundgaard

Jeg har 8 af dem i forskellige størrelser (ColorCell's). Har både fjernbetjening og original PC software. Du må sige til hvis du skal ha lidt hjælp til at få liv!

Mvh Jan

Reply to
Jan Thogersen

Det lyder godt! Kan godt være vi får brug for det hvis vi skal til at pjatte lidt med den en dag. :-) Er det de to programmer "netcc.exe" og "newcc.exe" du har? De ligger nemlig i den zip-fil jeg linkede til.

Stadig ingen der kender noget til Ferrograph'en, og dens serielport? Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om den... :-/

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Det er windows programmet jeg har... Den kan styrer en del forskellige deres modeller. Hvilken model er det din ven har? Jeg er nemlig på udkig efter en beskemt udgave af dem!

Mvh Jan

Reply to
Jan Thogersen

Nu har jeg lige snakket med ham, den hedder SL7200H. De DOS-programmer jeg fandt virker vist kun med CC784xxx, øv.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark