Lysdæmper

Hej gruppe

Er der nogle der har en konstruktion liggende til en lysdæmper 230V. Den skulle gerne kunne styres med en fase 230V til op og ned.

Evt. en konstruktion til at skrue automatisk op og ned, ligesom i en biograf.

Mvh Thomas

Reply to
Thomas

230V.

Jeg har konstrueret en automatisk for nylig, som jeg bruger til at tænde og slukke lyset 'blødt', hos mine elskede kongeboaer. :-)

Her er diagram og tekst:

Og her er et foreløbigt printudlæg lavet i Protel til DOS (Gammelt). Det skal nok kun ses som 'vejledende', jeg har ikke prøvet udlægget af endnu.

Den ta'r en god halv time om at tænde/slukke, men det kan ændres med den store lyt der bestemmer timingen.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Lad mig få en MPU ;-)

Velleman har sådan nogle i byggesæt og de kan købes ved bl.a. Brinck

Links:

HKJ

Århh, hvad er der nu galt med lidt godt gammeldaws 'back to basics' transistorfræs!? ;-)

Har faktisk tænkt lidt på at lave en klimasimulator med en uC, man ku' lave mange sjove ting, simulere årstider og skyer og regnbyger, og tordenbyger med blitzrør og store højttalere, kaBOOMmm. ;-) Mine boaer og varaner kunne føle sig helt hjemme, LOL!

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Hej igen

Tak for jeres svar, jeg kan se med de billige priser kan det ikke betale sig at gå igang selv.

mvh Thomas

"Thomas" skrev i en meddelelse news:Jhfib.1444$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Reply to
Thomas