SMPS defekt ? rep tips modtages

Hej

Jeg har en IBM fladskærm (9493-AW1) hvor strømforsyningen blinker som en gal og hvor der ikke længere kommer "gang" i skærmen. Strømforsyningen er en lille sort boks med 24 V 1,5A ud. Tidligere kunne jeg sommetider få den til at virke efter at have banket den lidt ned i bordet, men det trick virker ikke mere.

Har I nogle gode tips til hvad jeg skal prøve af ? Forsyningen er adskildt. Jeg har ikke kunne finde åbenlyse dårlige lodninger eller lignende...

På forhånd tak for ethvert input

Knud

Reply to
Knuden

Knuden skriver:

Lod det hele efter.

Kan også være det var tilfældigt den virkede ved at banke på den, og det er lytter der er dårlige. Typisk små lytter på primærsiden (de sidder varmt), eller store på sekundærsiden (de belastes hårdt).

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

  1. Prøv at sætte et amperemeter og et voltmeter på udgangen og se om spænding holder sig på 24V og at belastningen fra skærmen er under de tilladte 1,5A. Det første kan sige noget om hvor syg SMPSen er, det andet kan afsløre en årsag.
  2. Prøv evt. en ny SMPS, 24V er en tilstrækkelig almindelig spænding til at du burde kunne få fat på en.
Reply to
Jakob Bohm

Tak for de gode input

Reply to