Shuangsung S-90 MP3 player

Jeg har en Shuangsung S-90 MP3 player med FM-radio og optager, samt lager - i alt 256 MB, som ellers fungerede rigtig godt og havde en fin lyd og mange lækre funktioner. Uheldigvis fik jeg formateret enheden via USB porten på min PC (Windows XP) - og har nu måske tabt firmwaren. I alt fald kan enheden ikke længere starte op.

Er der nogen som ved hvor man får fat i en ny firmware eller bringer enheden tilbage til normal drift igen.

Reply to
Peter Damgaard Brusendorff

Hej Peter,

DU er nok kommet til at formatere den med FAT32 hvilket de fleste små MP3 afspillere ikke kan håndtere endnu. Så hvis den stadig fungere når du sætter den i PC'en. Altså at den kommer op som et drev, så skal du vælge FAT16 (bare FAT) i formaterings menuen.

Så burde den komme til at virke igen.

Mvh Jan

Peter Damgaard Brusendorff wrote:

Reply to
Jan Thogersen

Det kan også være noget med om hele enheden er formateret (som en diskette) eller den har en partition der er formateret (som en harddisk). Jeg havde på et tidspunkt en der ikke var ligeglad.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Hej Jan

Det har du ganske ret i og nu fungerer enheden igen.

I øvrigt brugte jeg i 2. omgang et formatteringsprogram som man kan finde på HP's hjemmeside. Det viser sig at XP's "Format" tilsyneladende ikke altid kommer helt godt fra det, med enheder i USB stikkene.

Tak for hjælpen

Peter Damgaard Brusendorff