SCART problem

Hej, Har lige været ude at købe en DVD afspiller, men har det problem at så snart der er strøm på afspilleren kan jeg kun få billde på A/V kanalen på mit tv, jeg kan godt høre lyden fra f.eks. kanal1 hvis jeg skifter til den, men der er intet billede på indtil jeg afbryder dvd´en. Jeg fik den så bytet, har prøvet på et andet tv, med samme resultat. Jeg tænkte på om man måske kunne afbryde den leder i scartstikkket der trigger A/V kanalen ? (Er der en sådan? ) Nogen ideer ?

Mvh Kent Nielsen

Reply to
Kent Nielsen

Det er der, og det kan man. Afbryd ben 8.

J.L

Reply to
Jante

"Jante" skrev i en meddelelse news:bopns2$7i7$ snipped-for-privacy@dknews.tiscali.dk...

Ok det er så prøvet og nu trigger den ikke automatisk A/V kanalen MEN den har stadig det samme problem at hvis der er strøm på afspilleren kan man ikke se tv, jeg har så funder ud af at det er kun når "video-mode" er sat til RGB på afspilleren det er et problem, men desværre er det i "RGB" mode at billedet er pænest, nogen forlsag ?

--
Mvh
Kent Nielsen

Hej Kent

Måske er det RGB blanking signalet på ben 16 der driller, prøv at afbryde forbindelsen til den, pil evt. terminalen ud for ikke at ødelægge noget.

"Max" skrev i en meddelelse news:3fb16559$0$94880$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk... Hej Max Tak for dit svar !

Nu bliver jeg nysgerrig, hvor kan man finde en oversigt over scart benforbindelser på nettet, jeg har googlet en del, desværre uden resultat

--
Mvh
Kent Nielsen.

Hardwarebook har forbindelserne. Søg på "hwb" på Google og vælg første link :)

Kim Voss Schrader

Hej "Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@tdcadsl.dk...

link :)

Genialt link tak skal du ha´ !