Re: Temperaturstyring

> Jeg vil gerne have min pc til at larme lidt mindre og derfor har jeg tænkt > på at lave temperaturstyret regulering af 12V-blæserne i den.

Klart

Det jeg gerne vil have: > Når temperaturen er under 25 grader celcius skal blæserne være slukket

helt.

Når temperaturen overstiger de 25 grader skal blæserne begynde at køre ved > 7V. Hvis temperaturen nu falder til under 22 grader skal blæserne slukke > helt igen. Hvis temperaturen stiger yderligere skal blæserhastigheden

stige

indtil den når sit maksimum ved 40 grader.

Linært stigende, eller en relæfunktion?

Stigende er lidt sværere at lave, "relæfunktion" kan du få gratis.

Gå ind forbi maxim-ic.com. De har lidt forskellige temepraturchips. Har selv overvejet at lave en styring, næsten som din, med en termostatchip med to trin (niveau'er sættes med 3 modstande).

Kim Therkelsen skrev :

helt.

stige

bruger

tænde

ikke

Tjek lige det her før du begynder:

Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 05.08.03)
Reply to
Michael Lund Sørensen

Prøv igen, angiv nu et stort styktal.

Jeg har en ide til en konstruktion:

Ja, vi vil nok noget af det samme. Jeg vender tilbage lidt senere, når jeg har fået tid til at studere maxim-kredsene lidt.

--
Best regards

Kim Therkelsen

A computer lets you make more mistakes than any invention in human history
- with the possible exceptions of handguns and tequila...
Reply to
Kim Therkelsen

Kim Therkelsen skriver:

Har allarede bestilt sample på to, med alarm på 45 grader. Lad os se, hvad der kommer.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

Her er 2 guider til billige software styrede blæserstyringer, den første er version 1, den anden er den nyeste version og nok den bedste.

mvh Anders Lorentzen

Reply to
Anders Lorentzen