Re: 9 polet Sub D stik.

Nicolai Larsen skriver:

> Kablet er et 9 polet Sub D stik, hvor der bliver brugt 4 ledere, ben 2, 3, 5 > og 8.

Seriel port ?

Kan jeg ikke bare trække et 6 leder signal-kabel/telefonkabel og sætte stik > på det?

Jo, bare det ikke er for langt

Hvilke ben er ben 2, 3, 5, og 8? Evt. link til data på disse stik.

Et link du aldrig må glemme:

Her finder du:

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

Ja, det mener jeg.

Hvad er ikke for langt? Den skal ca. være 10-12 mtr. Er det for meget? Fra min læretid, kan jeg huske at på skolen, var kablerne fra PC til IHC'en rimelig lange. Vel nok omkring 15 mtr for nogle enkelte af dem.

Vil 10-12 mtr give problemer? Om ikke andet, må jeg jo prøve og se hvad der sker.

Der er brugt ctrl-d på den. :-)

Tak for den.

Nicolai

Reply to
Nicolai Larsen

Nicolai Larsen skriver:

15 kan gå ved RS232, bare de kke ligger tæt op ad andre støjkilder (strømkabler osv)

Jep

Velbekom.