Radio + TV + SAT i samme kabel. Hvad er smart?

Hejsa!

Det er en del år siden jeg har reodet med antenneteori, og nu har jeg lige et spørgsmål:

Hvis et hus har parabol på gavlen, TV2-antenne på loftet samt en radioantenne til - ja FM-radio :-) Hvordan bliver de tre signaler samlet, så de alle tre kommer ud af et og samme antenneudtag?

Der er brug for udtag i 2-5 rum. (2 lige nu og måske flere på sigt)

Sikkert den letteste løsning: Alle der ønsker at se satellit-tv skal se samme kanal, som bestemmes i det rum dekoderen er placeret.

Bedre løsning (og sikkert dyrere) Alle rum har en boks/dekoser, der vælger hvilken kanal man vil se.

Absolut bedste løsning (hvis det kan lade sig gøre) En "multidekoder" der hiver alle kanalerne og sender det ud på det ene TV-udtag altså på hvert sit kanalnummer. En lille "fællesantenne-dims.".

Hvad gør i andre? Jeg aner ikke en klap om parabol grej, men det har I jo nok gennemskuet.

-Fly

Reply to
Fly

Fly skriver:

Spørger i dk.teknik.tv+video, der sidder der en 2-3 stykker der lever af af sælge sådan noget grej de kan hjælpe dig.

Klaus (der lige har pillet sin parabol ned, der er alligevel ikke noget at se)

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse

genudsendelse af genudsendelserne ? :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen