Problemer med bootchip på org. XBOX

I mangel af bedre sted at sp=F8rge, pr=F8ver jeg her:

Jeg har en af de oprindelige XBOX som er chippet og som har virket=20 up=E5klageligt indtil den for nogle f=E5 dage siden. Efter at have skifte= t=20 dens harddisk ud med en mere st=F8jsvag af slagsen begyndte at opf=F8re s= ig=20 m=E6rkeligt: Hvis jeg t=E6nder s=E5 modchippen skal starte, s=E5 slukker den af sig se= lv=20 efter f=E5 sekunder. Men hvis jeg booter op uden at sl=E5 modchippen til =

virker alt fint. Nogle gange vil modchippen gerne boote (ogs=E5 virker al= t=20 up=E5klageligt), men langt de fleste gange vil den ikke.

Det er h=F8jst sandsynligt en Aladdin XT modchip der sidder i:

Jeg har haft bundkortet ude og har checket at alle lodninger og=20 forbindelser er i orden, men har ikke det n=F8dvendige m=E5leudstyr (og=20 know-how) til at teste modchippen.

Er der nogen der har et forslag til hvad der er galt (har selv t=E6nkt at= =20 chippen er defekt, dog virker det hele fint n=E5r chippen en sj=E6lden ga= ng=20 vil boote)? Skal den helt skiftes? Er jeg n=F8dt til at punge ud for at f= =E5=20 den chippet igen?

--=20 /Taba

Reply to
Taba

Taba skriver:

Du skal i gang med fejlfinding:

Smid den originale harddisk i igen - virker det så?

Long shot: Den nye disk trækker måske lige lidt ekstra strøm, så strømforsyningen ryger i knæ. Bootchippen kræver måske en lidt bedre forsyning at køre på end du har til rådighed...

Klaus

                 http://home6.inet.tele.dk/moppe
Reply to
Klaus D. Mikkelsen

Klaus D. Mikkelsen wrote on 13-08-2009 00:03:

Nej det g=F8r det ikke. Har jeg pr=F8vet.

rsyningen

k=F8re p=E5

Desv=E6rre vil den heller ikke hvis jeg helt frakobler harddisken...

--=20 /Taba

Reply to
Taba

Taba wrote on 12-08-2009 23:48:

at=20

gang=20

f=E5=20

Lidt yderligere detektiv arbejde har resulteret i at xbox'gerne gerne=20 booter med modchippen sl=E5et til, hvis jeg trykker ned p=E5 et bestemt s= ted=20 p=E5 det lille modul der udg=F8r modchippen. Der skal trykkes p=E5 den=20 IC/komponent der "ligger" nede i en brun sokkel, se venligst her:

Nogen forslag til hvorfor den opf=F8rer sig fint n=E5r man trykker den ne= d?

--=20 /Taba

Reply to
Taba

Taba skriver:

Fordi der er en dårlig forbindelse et sted. Enten IC mod sokkel, sokkel mod printkort, eller print mod print.