POE til 5V

Hej

Nu er det her nok lidt mere netværksrelateret, og måske alligevel ikke.

Roder lidt med nogle netværkskameraer hos en kammi der er plaget af indbrud på hans værksted.. vi har fundet nogle ganske udemærkede Trendnet kameraer, men de er desværre ikke til POE (PowerOverEthernet)

den switch der forsyner netvæket er en "gammeldags" POE switch hvor den sender "ren" strøm ud på 2x2 tråde 48V uden dataoverlæg af nogen art..

Nu kunne jeg så godt tænke mig at sætte en spændingsregulator på ude ved kameraet. køre netkabelet ind i en lille boks, frakoble strøm trådene, og sætte dem på en spændingsregulator.

Kameraet er et 5VDC 2,5A og jeg har fundet nogle 5V 3A Regulatore.. burde der været noget i vejen for at lave det på den måde?

//Brian

Reply to
LED

Hej Brian

Man sender stadig IEEE 802.3af/at/standard PoE over kablet, men ved enden sætter man (f.eks.) sådan en:

-

Desværre står der max. 10W (f.eks. 5V 2A):

Power Over Ethernet Splitter, 5,0 / 7,5 / 9,0 / 12,0 VDC:

-

Nyere (næsten?) standard IEEE 802.3at - formentlig 30W:

POE-161S - IEEE 802.3at splitter (burde være bagudkompatibel med IEEE

8023.af):

POE-161 IEEE 802.3at Gigabit High Power over Ethernet Injector (Mid-Span):

-

F.eks. kan switchen HP procurve 2910al (f.eks. 24 porte) også fås i en udgave med (næsten?) standard IEEE 802.3at injection.

Glenn

Reply to
Glenn

Mon ikke at Strømforsyningen til dit kamera er 2,5A - 12,5 watt optagen effekt i dit kamera lyder helt sindssygt - tror ikke at det trækker mere end 800-1000 mA når det kommer til stykket - din strømforsyning er bare overdimensioneret.

// Per.

Reply to
Per Jensen