Phase Linear 400 II

Jeg har fået fingre i en gammel sag af en effekt forstærker på 2 x

200W i 8 ohm Phase Linear 400 II. For nemmere at kunne reparere den ville jeg lige høre, om der er nogle der ved hvor jeg kan finde et el-diagram til forstærkeren. Jeg har et diagram til model 1 men jeg synes det adskiller sig noget fra model 2. (Jeg var ikke heldig på dk.teknik.lyd)

Til den interesserede kan forstærkeren ses på:

MVH Jesper Johnsen

Reply to
Jesper

"Jesper" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Det ser ud til du kan købe en kopi af en komplet service manual til 16 USD her:

/ Hans

Reply to
Hans

Hej Jesper!

Hmm! - Hvad skal du bruge diagrammet til? - Er der komponenter, som er blevet afbrændt/ulæselige? - De 70'er forstærkere, som jeg har haft fingrene i, har (for det meste) være temmelig ligeud-af-landevejen...

Hvis du ikke kan finde et brugbart diagram, så kunne jo (i første omgang) forsøge at cheke alle transistorne, dioder samt lytter og evt. trimmemodstande og giv hele væsnet en række friske lodninger...

Spændende veteran (positivt ment!)

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

fingrene

Jeg så røgen, så ja, han mangler et diagram med komponentværdier på... :-)

MVH Thomas

Reply to
Thomas Eg Jørgensen

"Thomas Eg Jørgensen" skrev i en meddelelse news:bkqbl4$oin$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Hvis i skal videre med den, så for jeres egen skyld få fat i en service manual. Den er lavet i flere udgaver med varianter af transistortyperne. Pas specielt på med erstatningstyper i indgangstrin og biastrin, da i kan risikere at en erstatning med højere fT kan få den til at løbe helt amok. Den er i det hele taget en sa*an hvis i ikke har den fornødne dokumentation.

/ Hans

Reply to
Hans