ON/OFF Switch via netværket/internettet

Jeg er for mange måneder siden stødt på et produkt hvor man kunne koble et apparat på netværket og derved tænde/slukke for et givent andet 220v apparat ved at sende en kommando. Er der nogle der kan lede mig i en retning af en hjemmeside der sælger sådanne ting. Kan ikke finde det selv og nu må jeg have hjælp. /Carsten

Reply to
Simsalabim

"Simsalabim" skrev i en meddelelse news:43dd0f82$0$47002$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

En sådan her måske?

/Per
Udskift invalid i adressen med com

http://erik.richard.er.irriterende.dk/
Reply to
Per Bau

Hvis du vil rode med det selv kan denne lille opskrift bruges :

  1. stks MPU af en art. 1. stks ENC28J60 fra Microchip 1. stks. relæ ;)
  • divser blandet i modstande rundt om osv... :) og så lidt software efter ønske.

Det virker fint her :) vi har nu endelig fået nogen af ENC28J60 chipne, og de virker kanon :)

--
VH
Lars Molnit

"Simsalabim" skrev i en meddelelse news:43dd0f82$0$47002$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

kig evt. på denne fra Danbit

Bemærk relæerne er ikke til 230 v

--
Venlig hilsen

Viggo
Reply to
VIP

koble et

20v apparat

en

=E5 jeg

Har du TCP/IP koden eller ved du hvor man kan finde den ?

--=20

Christian (som lige har bestilt samples ved MicroChip)

Reply to
Christian B. Andresen

Begge dele...

Jeg faldt over dette guldkorn "

"

Ellers bruger vi indtil nu denne :

"

"

Hvis ikke du har C18 compileren fra Microchip, kan du hente en 90 dages studenterversion ;) til den... ellers for os CCS-C folk, er der rygter om de er ved at nosse sig sammen til at lave en TCP/IP stack til den, samt benytte deres RTOS :( meeeeen, inden de blir færdige skal jeg levere 2 kunde opgaver hvor det skal bruges, så nu måtte der købes en C18 compiler ind til formålet...

--
[...]

ne koble et

220v apparat

af en

m=E5 jeg

7115"

Mange tak.

en

Jeg tror nu jeg vil foretr=E6kke at koble den til noget 8051 hall=F8j, der har jeg adgang til en masse l=E6kkert udstyr og Keil.

--=20

Christian

Reply to
Christian B. Andresen

Oki doki, så tror jeg det vil være en god ide at lede efter nogen TCP/IP projekter med den chip op til en 8051 med brug af Keil, frem for at porte Microchips kode. ;) der bør være nogen da den chip jo er genial til den slags brug :)

--
[...]

es

es en

/IP

Hvilken er genial; Microchips eller 8051 ?

--=20

Christian

Reply to
Christian B. Andresen

ENC28J60 , chippen som bruges til at få LAN forbindelsen op med, om du bruger PIC, 8051, AVR, eller Z80 er ret ligegyldigt så længe opgaven blir løst tilfredsstillende.

--
[...]

ages

er

=F8bes en

TCP/IP

ial

Har du pr=F8vet det i praksis ?

--=20

Christian

Reply to
Christian B. Andresen

At bruge ENC28J60, så ja... at jeg så bruger PIC18Fxxxx serien er fordi det er den som jeg har komplet udviklingsværktøjer til.

--
[...]

du

en

rdi

Virker det ? Forst=E5et som, kan jeg vitterligt komme i kontakt med en udgang som sidder hos dig fx. ?

--=20

Christian

Reply to
Christian B. Andresen

Hvis IT afdelingen åbner for en portforwarding til mit prints IP nummer, så ja...

Mit formål er at lave et modul som samler data op, og derved opføre sig som en http client, som smider alle data op på en hjemmeside, som derved gemmer dataende der i en database. Derved sider der ikke et relæ osv. på den pt. men at lave et print med det er jo ikke svært ;)

Men som default så virker Microchips exempel ved at den viser hvad instillingen på nogen dioder er, samt du kan tænde slukke for dem via en hjemmeside... og jo det virker skam :) det største bøvl var lige at rette linkerfilen til i deres demokode, og så var den hjemme... derefter er det bare at bygge på.

DHCP delen virker upåklageligt, selv om det var den jeg frygtede mest i starten, da statisk IP ik er skide fedt i længden, hvis det skal være brugervenligt.

SMTP delen har jeg ikke prøvet, men der skrives på diverse forums at det også funker, men der er en del som skriger på hjælp til den del, så jeg tror ik den er lige så nem som at lave HTTP server delen.

FTP delen har jeg slået til, meeeen jeg har ik pt. testet den, da vores primær opgave lige nu er at fikse det med TCP client delen, samt fikset hvordan vi drøner gennem proxyen :)

--
[...]

om du

aven

fordi

sig

=E5

Oh noget s=E5dant ville jeg meget gerne ogs=E5 lave.

en

Betyder det noget hvis man bruger et dom=E6nenavn sammen med url foward hos fx. GratisDNS ?

, s=E5

Det lyder sp=E6ndende.

--=20

Christian