Neutralisere jernklorid angreb.

Hej

Som alle her ved, så er syre og elektronik en dårlig kombination, det gælder også den kapsling der omslutter elektronikken. Ved ætsning af print, bliver der ofte brugt jernklorid. Det bedste er selvfølgelig at holde jernklorid'en for sig selv i den dertil indrettede beholder. Ved udslip, enten i damp- eller væskeform angriber jernklorid metaller.

Hvordan kan en flade (metalkabinet) der er angrebet renses? Kan det i det hele taget renses?

--
Uffe
Reply to

Uffe Bærentsen skrev :

Jeg har hørt nogen snakke om et mælkebad - men er tvivlsom !

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/groups/biltosserne/
Reply to
jan_stevns

Ja, vist kan det renses. Men det er lidt ligesom med pletter på tøj: En saks kan tage alle pletter.

Og på samme måde med den form for tæring: Der er desværre nok kun vinkelsliber som egentligt rengøringsmiddel. Fjern det, der er angrebet. Muligvis er smergellærred nok.

I mine unge dage ødelagde jeg en rustfri vask ved at hælde det ud. Afløbet var af støbejern, med nok forsynet med mange madlavningsfedtrester, så det overlevede...

Den 02-03-2013 13:18, Uffe Bærentsen skrev:

Prøv at fange Niels Grønlund, han købte en Osborne PC der var hårdt angrebet, og han fik den renset af med kemi, husker bare ikke hvad han brugte.

Mvh Erik

Reply to
Erik

Den 02-03-2013 13:18, Uffe Bærentsen skrev:

overflade rust kan fjernes med oxalsyre med forsigtighed.

mvh Erik

Reply to
Erik