MX7000 defekt

Hej I Grupppen

Sidder med en MX7000 type 33/94, som Skulle efterloddes grundigt.

Da jeg så skulle samle og teste første gang, glemte jeg at montere den lille stelledning fra fjederviren omkring billedrøret og over til billedrørsprintet, tv'et kørte 10-sekunder og gik derefter ud til st.by. Nu kan den kun stå i st.by. vil ikke tænde overhovedet, ved startforsøg kommer der helt kort lys i de to grønne dioder nede ved højtalererne.

Mit spørgsmål lyder nu, hvad kan jeg have ødelagt ved ikke at montere den stelledning ?

--
m.v.h.

 Jesper G Nielsen, 6630 Rødding
Reply to
Jesper G Nielsen

Hej!

Jesper G Nielsen wrote: ...

Hmm, mål lige højspændingstransistoren igennem. Der _burde_ ikke ske det helt store vilde ved dit "stunt", men man ved skisme aldrig :)

Hvad har du lavet af fejl på det?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

hmm den er vist død, kan den erstattes med en BU508AW, eller kan jeg ikke undvære dioden ?

Kun efterlodning, der var løse forbindelser på hovedprintet.

Reply to
Jesper G Nielsen

Hej!

Jesper G Nielsen wrote: ...

Kan jeg skisme ikke lige huske. Men prøv og se hvad der sker - det kan ihvertfald næppe skade andet end selve transistoren.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hæ hæ, det tør jeg ikke - er for meget tøsedreng der :)

har bestil nye komponenter, bu2508df, 6.8 Nf, 2.2 Nf, ptc, og forskellig andre komponenter.

Vender tilbage når jeg har fået det hjem og monteret :)

m.v.h.

Jesper, 6630 Rødding

Reply to
Jesper G Nielsen

Hej!

Jesper G Nielsen wrote: ...

Det eneste der kan ske er at skidtet kortslutter og så er du "tilbage" igen...

Ok :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej igen...

Nu har jeg skiftet bu2508df, 6,8 nF 200 volt - bosterkondensator, og 2,2 nf lige ved siden af. Dette hjalp intet på det tv. nogen som har andre gode ideer ?

Har også forsøgt at skifte hele tuner printet(incl nicam), uden held.

m.v.h.

Jesper G Nielsen.

Reply to
Jesper G Nielsen

Åh mente nu 6,8 nf 2000 volt boster der :)

m.v.h. Jesper

Reply to
Jesper G Nielsen

Det eneste jeg har oplevet, at er billedet kunne zik-zakke en del horisontalt og det ellers stell'ede ledende overflade på flasken blev ladet op. Faktisk gjorde det ret ondt at aflade det gennem en tekniker ad midelmådig kvalitet....

sikker på det ikke er afbøjningsprintet på flasken der spiller dig et pus i et sjovt sammenfald??

mvh

Jan Rasmussen - nu afladt.

Reply to
Jan Rasmussen

Nu

Faktisk gjorde det ret ondt at aflade det gennem en tekniker

:), lyder vildt håber ikke du hjerte led overlast :)

Hmm, syntes jeg har efterloddet det, både på stikket ved spolen og på mainboard.

Hvad med degauss spolen, de ben som det stik er monteret på sad løst. Ved ikke om det er kommet under afmoneringen, men kan de ødelægge noget der ?

m.v.h.

Jesper G Nielsen

Reply to
Jesper G Nielsen