*mums* det nye Elfa katalog er kommet :) att... folk der leder efter RTL8019AS chips...

Hejsa, Ja, jeg fik det kære Elfa katalog her til morgen, og da jeg så her ved

15 tiden fik en mail om jeg ikke kunne bikse et lille low-cost Lan interface sammen til en PIC kreds, kom tankerne tilbage til Packet-Wacker, og RTL8019AS kredsen :)

Som tidligere frygtede jeg mest at den ikke var til at skaffe denne kreds uden at den kostede kassen, eller man skulle købe en pakke med

10.000stks. ;) men efter at ha kigget i det nye Elfa katalog kan jeg nu med glæde sige at Vare nummer : 73-689-88 er denne kreds, og endnu bedre er at Elfa.se har åbnet butik på sjælland ;) til dem som gerne vil se/snakke/pille inden køb :) og for alle os andre, så er de lette nok at bestille via deres hjemmeside :)

Nå, men ville bare dele min glæde over at denne kreds nu er til at få fat i :) og da der har været en del forespørgelser på den tidligere, så ved folk nu hvor den kan fås :) og husk at software til både PIC og AVR kan skaffes fra

og
og så er man straks kørende.... ellers kan man nok være heldig at man kan få en kopi fra mig af den del som er gratis... altså TCP/IP C-kode eksemplerne, men ikke compileren.

Og en sidste ting :) Microchip har nu deres PIC kredse med USB 2.0 controllere i produktion, og til salg :) så mon ikke der snart er nogen gode demokits til dem også :) eller nogen gode hobby projekter med dem :) hvis de køre lige så nemt som den gamle 1.0 model, så skal der ik meget til før man er oppe at køre :) minder mig om jeg har 1 eller 2 små test print med de gamle USB pic kredse i overskud snart, hvis der er en som har en PIC-starter + en UV-sletter, og mangler noget at lege med. de er naturligvis i sokkel, sååå de kan godt flyttes over til ens eget print.

--
VH
Lars Molnit