Mixe 2 Balancerede audio signaler - Hvordan??

Hej jeg har 2 mixere der har balanceret XLR Udgange..

Jeg vil gerne tilslutte dem begge samtidigt til forstærkeren..

(Den ene mixer kører alle mikrofonerne, den anden cder+LP)

Skal der bygges et filter i mellem, eller hvordan..

Ved en sådanne box kan købes, men tænkte det var billigere selv at bygge..

-------------------------------------------------------------------------------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 482 spam-mails Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent en gratis SPAMfighter her.

Reply to
Ingelsen

Er der nogen speciel grund til at du ikke vil lade udgangen fra den ene mikser gå ind i den anden?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Det er ikke sikkert, at linieudgange er balancerede bare fordi der sidder XLR stik - selvfølgelig ikke, hvis der er tale om miksere i en prisklasse, hvor man virkelig skal til mulvarpeskindet.

Den smateste løsning vil være at sætte linieudgangen fra den ene mikser på en linieindgang på den anden. Det er i øvrigt den løsning, der normalt altid anvendes. Så har du derved også mulighed for at anvende den ene som gruppe (f.eks. alle mikrofonerne på én gang) styret af indgangskanalen på den, der så kommer sidst i kæden.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Er der nogen speciel grund til at du ikke vil lade udgangen fra den ene

Ja, hverken min Mikrofon mixer (Berringer) eller min Musik mixer (Rodec) har Balanceret indgange i overskud.

[...]

Ingelsen skrev:

N=E6h, du skal bare have en mixer mere.

Klaus D. Mikkelsen (google gro

Med mindre du har et helt specielt setup, og hvis mikserene står lige ved siden af hinanden ,er det normalt uden de store problemer at køre ubalanceret imellem dem. Altså brug en ubalanceret indgang.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Kør mixer nummer liniesignal ind på en return på mixer nummer mikrofonsignal. Så indstiller du niveau'et på en af de små drejeknapper således at 0 dB på linie-mixeren er 0 dB på din mic mixer master. Nu har du alle dine indgange som før, dit liniesignal direkte ind på bussen lige før masteren på mixer 2 ( Mic ), og kan stadig kvæle dine liniesignaler på liniemixerens Master...

- Hvis ikke det er godt nok, kan du købe en brugt Soundcraft 604E med flight-case af mig til omkring 15K... *SS

Lars / Viborg

Lars Nielsen

En nem lille handy løsning ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

- Jaeh, den vejer vel trods alt stadig lige under 150 kilo... med 19" netdel og 2 flightcases...

Lars / Viborg...

Reply to
Lars Nielsen