Line in - i en mikrofonindgang

Vil gerne bruge min Laptop til at optage en optræden, men nu står jeg med et line signal på min forstærker og en mikrofonindgang (på laptoppen).

Brænder man ikke indgangen af eller hvad? Hvordan løses problemet bedst?

Jesper Frehr

Reply to
Jesper

"Jesper" skrev i en meddelelse news:4444dc4c$0$8100$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

et

Du brænder den ikke af, kun hvad :-) "hvad" er overstyring.

Et dæmpeled. Prøv f.ex. 10K i serie med signalet, og derefter 1K til nul. Eller 10K/220ohm

Leif

Reply to
Leif Neland

Halløjsa Leif

Tak for dit svar! Det er på hver kanal??? Kan man få sådan noget samlet eller skal man fixe det selv?

Jesper

"Leif Neland" skrev i en meddelelse news:4444e106$0$15786$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
Jesper

"Jesper" skrev i en meddelelse news:4444edc4$0$10871$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Det er i hver kanal , og 4 modstande kan du vel lodde sammen *s*

Mvh Allan

Reply to
allan

"Jesper" skrev i en meddelelse news:4444edc4$0$10871$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Det er naturligvis pr. kanal. Men er du sikker på at du har en stereo-mikrifonindgang? Oftest er det kun mono.

Hvis du har brug for bedre kvalitet, så er det måske et usb-lydkort, du skal have fat i i stedet.

F.ex.

til kr 199

eller

til kr 695

Leif

PS: Jeg har ingen forbindelse til ovennævnte produkter eller firmaer.

Reply to
Leif Neland

Selvfølgelig - kanonløsning for en koldlodder som mig! Sådant eet tager jeg!

Jesper

"Leif Neland" skrev i en meddelelse news:444507c9$0$15795$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Jesper