LCD voltmeter

Hej Jeg mangler et panel meter til måling af lade/afladestrøm og spænding på batterierne i min båd. Panelmeteret skal kunne måle 0-20V samt 0-200mV, gerne på 2 linier. Det vigtige er at det skal kunne forsynes fra 12 VDC, som har samme stel som måeinput, da det er en akkumulator/lader/generator der skal måles på via shunt på strømområde. Nogen gode ideer?

Karsten

Reply to
Karsten H. Rasmussen

ja det kan du da tro :-) du køber da bare et helt standart panel mv meter feks fra vejle RC

til ca 100,- med et par ledninger, et par modstande og en omskifter eller to så er det hurtig lavet for under 150,- hvis altså du har forstand på elektronik, som jeg regner med du har lidt siden du spørger i en elektronik gruppe.

mvh Morten

Reply to
Morten Dall Darmer

Hej Karsten

Køb et færdigt, noget der er bestemt til opgaven og frem for alt noget som er lavet til at holde i det miljø der er i båden.