købe aluminiumsplade ?

Hvor kan man som privat person købe aluminiumsplader til at lave nogen køleprofiler ??

jeg tænker på at skulle bruge ca. 200*500mm plade som er 10mm tyk

--
Mvh
Thomas Bøjstrup Johansen

Af nysgerrighed - hvordan havde du forestillet dig at bearbejde pladen - og hvordan skal den se ud når den er færdig ? Vil det ikke være lettere at købe en færdig fætter ?

Jørn

Reply to
Jørn Hundebøll

men div. værktøj på min fars værksted.

Jeg ved det ikke kan købes som et færdig produkt og tror det er alt for dyrt at få nogen til at lave det for mig, samt jeg syndes det kunne være et lille sjovt projekt at lave.... mangler bare et sted at kunne købe en alu plade.

Thomas

Reply to
Thomas Bøjstrup Johansen

Hej Thomas

Det var noget tyk plade, du er klar over at ved køleplader er det arealet, ikke vægten der tæller.

Men ellers prøv at kontakte

og hør om de ikke vil sælge dig en stump, bemærk at de har en stumpe- liste hvor man jo spare udskæringen hvis man kan finde noget man kan bruge. Vær opærksom på at aluminium er blevet dyrt efterhånden, kilo prisen er ganske urimelig nu om stunder, bliv ikke forbavset over priser der ligger over 80kr/kg..

"Thomas Bøjstrup Johansen" skriver:

Enhver virksomhed der arbejder med aluplader, hvor de har en skrotcontainer.

10mm tykt ?

Det er edemanme svært at bukke til en køleplade. I tiderned godmorgen, da jeg gik på EFG, lavede vi en strømforsyning, hvor vi selv skulle lave kabinet og køleplade. Det var af 2mm alu.

Klaus D. Mikkelsen skrev:

Det kunne jo være der skulle fræses spor i, og ikke bukkes ;)

/HH

Reply to
Hans-Henrik Andresen

Chr. Fode ude på Drejervej 25, sælger og klipper i aluminium, jeg husker bare ikke hvor højt de går op i tykkelsen.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

"Max" skrev i en meddelelse news:4644eb7a$0$15874$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

ja, men det er fordi jeg skal fræse/fille en del i dem for at de kan passe. men det kan være jeg måske kan klar mig med 8mm når jeg har målet efter

Ser godt ud og jeg tror fint at jeg kan klare mig med en af dem fra deres stumpliste

Thomas Bøjstrup Johansen

Reply to
Thomas Bøjstrup Johansen

"Hans-Henrik Andresen" skrev i en meddelelse news:464550ed$0$21932$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

Ja der skal fræse nogen spor for at de kommer til at passe og det er der for de skal være så tykke

Thomas Bøjstrup Johansen

Reply to
Thomas Bøjstrup Johansen

Lyder godt jeg vil prøve at snakke med dem.

Thomas Bøjstrup Johansen

Reply to
Thomas Bøjstrup Johansen

Det er strømskinner. Et tavleverksted? Et el.verk? En vindmøllefabrikk?

HM

Reply to
Harald Mossige

"Thomas Bøjstrup Johansen" skriver:

Er det ikke lettere at sammensætte det af tyndere plader ?

Hej Thomas

Pokkers til arbejde, der findes altså en del store køleplader på markedet man kan save af osv. Måske kan man finde noget hvis du fortæller lidt mere præcis hvad du skal bruge.

Dørk-plade til skibe??

/C

Reply to
Claus

Ikke i aluminium i den tykkelse. Og en dørkplade har også det der anti-skrid mønster.

Reply to
Lars Kristensen

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Har overvejet om det ikke skulle være sådan jeg gøre fordi så tror jeg at jeg skal lave mindre end hvis det er en tyk plade.

tak for forslaget

Thomas Bøjstrup Johansen

Reply to
Thomas Bøjstrup Johansen

"Max" skrev i en meddelelse news:46480573$0$2098$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Jeg har lavet noget af den med nogen køleplader som jeg hade i stor størrelser.

Der hvor jeg skal bruge den tykke plade er der nogen store chips hvor højde forskælden er ca 5-6mm, men hvis jeg laver det som jeg har planlagt det så er det kun et par steder hvor jeg skal lave en fordybning på 5-6mm og ca.

2cm i breden...

Men jeg går nok efter bruge lidt tynder plade også skal jeg lave mindre endnu..

Men tak for tilbud, prøver først selv.

Thomas Bøjstrup Johansen

Reply to
Thomas Bøjstrup Johansen

Tykkelsen: jo

Legering, der er ens med 'normale' køleprofiler: nej

Skridmønster: ja, men kun på den ene side...

/C

Reply to
Claus