Re: Philips 109S monitor med udfald i højspændingen.

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@tdcadsl.dk...

Hej! > > Jeg har (også) en Philips 109S monitor på bænken. Den tænder fint, men > højspændingen falder ud efter nogen tid (ca. ½min) og billedet bliver

sort.

Drive til højspændingstransistoren forsvinder, men liniedelen kører

stadigvæk.

> Har checket for løse forbindelser og skiftet en UC3842 som driver

højspændingen

(ja, på sekundærsiden) samt div. "forsøgsting" i nærheden. > > Spændingerne fra smps'en ser ok ud, så jeg tror den er ok. > > Nogen gode ideer? >

Hvad tænder monitoren. ? Netafbryder eller H/V sync.

Kan du slukke og tænde med det samme igen og så få billede på ?

mvh JBH

Reply to
JBH