JVC av32h35 slukker af sig selv

Mit tv(som er 2=BD =E5r gammelt) er begyndt at slukke af sig selv. F=F8rst bliver baggrundsfarven bl=E5 og s=E5 l=F8ber der hvide striber ned over sk=E6rmen. Derefter slukker tv.

Det kan ske flere gange p=E5 en aften.

Nu er det blevet v=E6rre: lige efter jeg har t=E6ndt tv sker ovenst=E5ende.

Hvad er der galt?

Reply to
michael_zeus

Med stor sandsynlighed defekt billedrør :-(

Symptomerne passer fint på et Philips Blackline S billedrør som har periodisk kortslutning i den blå kanon...

Har du stadig købt tillægsgaranti på apparatet...?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Kim Voss Schrader skrev:

rst

eriodisk

Nej har ikke k=F8bt forsikring, da det er det f=F8rste tv jeg har k=F8bt som ny. De brugte jeg havde f=F8r i tiden gik aldrig i stykker.

Kan det v=E6re rigtigt at man skal smide sit 2=BD =E5r gamle tv ud? Det kostede trods alt 6000 som nyt.

Reply to
michael_zeus

Du kan vel være heldig at finde et billedrør brug eller nyt, er det 16:9 eller?

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

Peter Andersen skriver:

Der er meget få af de omtalte rør brugte, de fejler alle det dsamme :-)

michael_zeus skriver:

Det er da også billigt. Jeg gav 10.000 for mit 25" 4:3 tv for 12 år siden.

Derefter er det gået ned ad bakke med prisen og holdbarheden.....

Michael må finde sig et godt gammelt Finlux 3028 i stedet, det virker :-))

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

Peter Andersen skrev:

-))

Tvet er et 16:9 widescreen. Jeg har haft et Salora 20 " tv i 20 =E5r. Det fejlede aldrig noget. Jeg har ogs=E5 haft et 20 " Grundvig, som jeg k=F8bte brugt. De fejlede aldrig noget.

Er tv s=E5 d=E5rlig kvalitet idag? Eller har jeg bare v=E6ret uheldig?

Hmmm fremover skal man nok k=F8be en till=E6gsforsikring.

Reply to
michael_zeus

Peter Andersen skrev:

-))

[...]

michael_zeus skrev:

Det

=E5r

:-))

Er der nogle som har erfaring med at forsikringsselskabet d=E6kker et defekt tv, hvis der er kortslutning i billedr=F8ret?

Reply to
michael_zeus

Nogle selskaber gør, ja.

Reply to
Ole Geisler

michael_zeus skriver:

Hvad kostede det fra ny ?

Prøv at kig på prisen......

Jeps..

Klaus D. Mikkelsen skrev:

Hej Klaus

Jeg gav 6000 for det. Mener du ikke at man kan forvente kvalitet til det bel=F8b?

Jeg har aldrig givet mere end 500 kr for tv, og da var de selvf=F8lgelig brugt.

Reply to
michael_zeus

michael_zeus skriver:

Nej, hvad gav du for dit 20" Salora for 20 år siden ?

Hvad var din månedsløn dengang ?

Hvad kostede et 28" dengang ?

Nej