IP telefon omskifter

Findes en byg-selv konstruktion, s=E5 kun =E9en telefon, kan skifte mell= em to telefonlinier. F.eks. en IP telefon adapter, og normal telefon ledningen.

Jeg forestiller mig, at telefonen ringer uanset om IP telefonen (adapter= ) - eller den normale telefon ringer. Hvis det ikke er str=F8m til IP telefonen, skal den alti= d st=E5 p=E5 normal telefon, s=E5 man kan ringe ud. Ved opkald g=F8res det fra den normale telefon, m= ed mindre R tasten trykkes. S=E5 skal det g=E5 via IP telefon adapteren.

Umiddelbart syntes jeg, at det m=E5 lyde forholdsvis nemt at bygge selv =

- med et rel=E6.

Da den t=E6nkes anvendt p=E5 den normale telefonledning, m=E5 der ikke f= ra denne komme galvanisk forbindelse til IP telefon adapter, eller til str=F8mforsyning. Den skal= v=E6re isoleret jfr. forskrifterne.

Har nogen en henvisning til et diagram? Eller kan m=E5ske lige tegne et = diagram, i en fart?

Det kan da godt laves, men jeg tror ikke TDC bliver så glade, for det lyder lidt til at overskride regelsættene. Men igen det er muligt. Du skal dog både have fat power for IP'en og på signalet fra telefonen (før "væggen"). Et diagram ? hmm sådan en dims tror jeg sku ik jeg strikker sammen på

10 minutter :-), men kan da godt prøve at kigge på det, hvis der ikke allerede er en løsning.
Reply to
Klavs Rommedahl

Jeg ser helst at det er galvanisk adskillelse til telefonledningen - f.e= ks. optokobler, og rel=E6. Og gerne at den galvaniske adskillelse klarer= stor sp=E6nding nok til at v=E6re indenfor loven.

Jeg har en r=E6kke CE m=E6rker der er faldet af andre telefoner, og ogs=E5= en fra en varmluftbl=E6ser der er kasseret. De m=E5 kunne genbruges. M=E6rkeligt at de ikke opfinder klister der kan holde.

"n" skrev i en meddelelse news:opsm44sqfawk93f3@logic...

Der findes da telefoner som har tilslutning for 2 linier ind.

Det vælges via trykknap på ovennævnte telefon.

Nemmere med ovennævnte telefon :-)

Bliver dig svar skyldig.

Der findes det ;-)

--
mvh Uffe
Reply to

De IP telefonadaptere jeg har set, med linie indgang, har simpelt rel=E6= . Uden str=F8m =3D normal telefon. Med str=F8m =3D IP telefon. M=E5ske kun= ne findes noget bedre. F.eks. skift med "R" knappen, og modtage opkald p=E5 b=E5de IP og fastne= t. Men jeg har ikke set det som IP adapter.

Hvordan virker "R" knappen? Skal man have en tonedekoder for at m=E5le d= en?

Du kan løse det med denne box

-- Venlig hilsen

Viggo

"n" skrev i en meddelelse news:opsm44sqfawk93f3@logic...

Findes en byg-selv konstruktion, så kun éen telefon, kan skifte mellem to telefonlinier. F.eks. en IP telefon adapter, og normal telefon ledningen.

Jeg forestiller mig, at telefonen ringer uanset om IP telefonen (adapter) - eller den normale telefon ringer. Hvis det ikke er strøm til IP telefonen, skal den altid stå på normal telefon, så man kan ringe ud. Ved opkald gøres det fra den normale telefon, med mindre R tasten trykkes. Så skal det gå via IP telefon adapteren.

Umiddelbart syntes jeg, at det må lyde forholdsvis nemt at bygge selv - med et relæ.

Da den tænkes anvendt på den normale telefonledning, må der ikke fra denne komme galvanisk forbindelse til IP telefon adapter, eller til strømforsyning. Den skal være isoleret jfr. forskrifterne.

Har nogen en henvisning til et diagram? Eller kan måske lige tegne et diagram, i en fart?

Reply to
VIP