Induktiv pickup

Hejsa Ved ikke lige hvad en sådan hedder på dansk men det er sådan en der er på en tændingspistol som man bruger til og justere biler med som sættes rundt om tændkablet. Nogen der ved hvor man kan købe sådan et håndtag henne eller om man selv kan vikle en spole og bruge til dette?

/Kristian T

Reply to
Kristian T

Hej Kristian,

Jeg lavede i sin tid sådan en tændingspistol og der viklede jeg blot senseledningen en 3..4 gange omkring tændledningen (og forstærkede signalet). En ringkerne kan også bruges hvis du kan trække højspændingsledningen gennem hullet, men hvis det er noget der skal bruges ofte kan det være lidt bøvlet, så det var måske værd at overveje at finde en brugt (evt. defekt) fabriksfremstillet tændingspistol at rippe den fra, for så er den hurtig at til- og frakoble.

--
Venlig hilsen,
Søren