Hvilken foto/lys diode

Hej NG

Vi er i gang med et projekt, hvor vi vil reguler lyset i et rum i forhold til det indfaldende lys. Til dette projekt mangler vi en lys/foto diode, der er fordelagtig at bruge til dette.

Har I nogle forslag og/eller erfaringer??

--
M.V.H
Jimmi Wolff

Hej Jimmi

En lysfølsom modstand, den er billig og nem at anvende, hedder i daglig tale en LDR.

Jeg tænkte mere på en specifik model, der var god til formålet.

Vi har end til videre brugt denne:

M.V.H Jimmi Wolff Stud ing.

60712750
Reply to
Jimmi W.

Prøv at kigger på disse link, det kan være der er noget der kan hjælpe:

Hilsen Mikkel

"Jimmi W." skrev i en meddelelse news:RsIzb.3829$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

der

Reply to
Mikkel Lund

Hej Jimmi

Forekommer mig at være skudt langt over målet, på RS hjemmeside søg på varenummer 651-507, det er hvad jeg har i tankerne, en komponent der anvendes meget til at løse den slags opgaver.