HP lader på 3.3V oplader et 3.7V batteri?

Simpelt sp=F8rgsm=E5l. Jeg har et HP digital kamera med 3.7 V Lithium-Ion batteri, men laderen smider kun 3.3 V ud. Hvordan kan batteriet lige blive opladet med s=E5 lav en sp=E6nding?

Reply to
Chrown

Hvornår måler du de 3.3V?

Reply to
Brian Axelgaard

Chrown skriver:

Med et ladekredsløb der indeholder en switchmode.

Det kan der jo sidde noget fint elektronik inde i kameraet og sørge for. Hvis det ellers er orginal lader til kameraet er det ikke noget man skal bekymre sig om.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

De 3.3 V m=E5ler jeg direkte ud af str=F8mforsyningen (en switchmode der ligner en str=F8mforsyning til en b=E6rbar) B=E5de p=E5 kameraet og p=E5 str=F8mforsyningen st=E5r der 3.3 V og 2500 mA.=

For mig lyder det lidt som spild at have et kredsl=F8b ekstra i kameraet, frem for at have en str=F8mforsyning der kan levere lidt h=F8jere sp=E6nding.

Reply to
Chrown

"Chrown" skrev i en meddelelse

I Li-Ion batt er der altid enten elektronik indbygget i batt eller i selve apparatet som ladekredsløb. Til beskyttelse af over temperatur over/under spænding o.s.v

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Chrown skriver:

Nej, for du har alligevel et laderkredsløb der tilpasser strøm/spændig til det aktuelle batteri.