Hobby Print

Hej,

Hvilket udstyr skal man købe hvis man gerne vil lave printkort hjemme i værkstedet? - og hvor kan man få det? Det må ikke være alt for dyrt!

På forhånd tak.

Reply to
Morten

Hej Morten

Prøv at læse den her

Hej Max - Det var lige sådan noget jeg er på udkik efter. Det er et godt dokument du har lavet der :) Hvor køber du ætse midle og print?

"Max" skrev i en meddelelse news:418fd606$0$178$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Morten

Hej Morten

Tak for rosen.

Print køber jeg ikke, det får jeg fra en affaldscontainer på en printfabrik, dem har vi flere af her i byen hvor jeg bor. Men ellers kan det da købes hos de almindelige løsdeleforhandlere rundt om i landet, de slæger det ofte som fraklip til kilopris. Samme sted kan du også købe jernklorid eller finætsekrystal, jeg vil gerne anbefale det sidstnævnte, det er dyrre end jernklorid, men meget mere renligt at arbejde med.

Du kan finde en liste over de fleste løsdeleforretninger her

Hej!

Meget fin beskrivelse.

Jeg har lavet mange af disse print selv også til smd. SO8 og mindre med gode resultater.

Jeg bruger lidt kaudisk soda i vandet til at fjerne papiret med, det går hurtigere og så får jeg renset vasken.

Til at fjerne selve tonerne bruger jeg acetone. Så ryger de lige af uden besvær. Ligeledes kan evt fotobelægning fjerne med acetone inder afrensning af printet.

Med venlig hilsen Rasmus Berntsen

Reply to
Rasmus Berntsen

Hej Rasmus

gode

Ja, med lidt omhu og omtanke kan der laves fine print med metoden.

Et lille udvalg kan ses her

Jeg smørre lidt opvaskemiddel på papiret, så falder det næsten af selv.

Der er åbenbart forskel på toner, alle de typer jeg har anvendt lader sig kun fjerne mekanisk, har prøvet alle typer opløsningsmidler.

Hvilken printer anvender du Rasmus ?

"Max" skrev i en meddelelse news:4190db3a$0$175$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Er det muligt at få mere at vide om den der MAX038 du har lavet?

--
mvh Uffe
Reply to

Hej Uffe

Ja, har sendt dig en mail.

Hej!

Jeg har printet på flere forskellige HP printere.

Med venlig hilsen Rasmus Berntsen

Reply to
Rasmus Berntsen

In news:4191c939$0$235$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk, Rasmus Berntsen"

Reply to
Petersen_Michael

Hej!

Var der en 6L i blandt, og i såfald, hvordan med resultatet?

Det tror jeg desværre ikke. Jeg mener at det er 1200 1300 4500 jeg har printet på. Men det er vel bare at prøve. Hvis det ikke virker er det bare at fjerne det mekanisk.

Reply to
Rasmus Berntsen

In news:41934523$0$188$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk, Rasmus Berntsen"

Reply to
Petersen_Michael

Hvad er det i snakker om? Mon ikke det er toneren efter ætsning? ;o) Jo det tror jeg nok det er.

/Hauge

Reply to
Hauge

Yep, det er tonerne

Reply to
Rasmus Berntsen

Ok, jeg var mest bekymret for at min printer skulle lide ovrelast..

-- Med venlig hilsen Michael Petersen residerende i Nyborg fjern dyret i min @dresse ved privat post

Petersen_Michael