Eagle, hjælp til print

Hej,

Jeg er ved at lave et singlesided print med ~25 komponenter i Eagle 4.16r1. Jeg kan kun route 90% og vil derfor gerne, hvis man kunne lave 'stel' som det resterende kobberlag, i stedet for at føre det som små 'routes' rundt på hele printet (ikke særligt optimalt). Kan man gøre dette? Det vil nemlig hjælpe en del på 'route-procenten'...

På forhånd tak for hjælpen!

Reply to
Brian

Udfyldte områder laver du ved at tegne en "Polygon" rundt om området og så navngive den "gnd". Det burde dog ikke hjælpe på din route %.

Har du husket at sætte "Routing grid" til en tilpas lav værdi? Standard værdien på 50 mil er lige i overkanten.

Reply to
HKJ

Hjælper det heller ikke når ground er "lige ved hånden" modsat at skulle trække mange centimeter printbane? Jeg giver det et forsøg...

Ja det fandt jeg heldigvis ud af. Den kunne faktisk ikke route ind til mere end hver 2. pin på en TQFP kreds :)

Reply to
Brian

gnd vil ikke være lige ved hånden, hvis den ikke kan trække en bane derhen, kan den heller ikke trække et ground plane derhen.

Så vil du nok se at din routing % bliver dårligere. Men du behøver faktisk ikke at route om, for at fylde ud. Du kan bare tegne og navngive en polygon, så vil den automatisk fylde ud og opsluge alle gnd baner.

Reply to
HKJ

"HKJ" skrev i en meddelelse news:4475b510$0$67255$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

Ok...

Har du et trick til at fjerne alle routes (ripup) så det kommer tilbage til ren ratsnest - det tager noget lang tid at dobbeltklikke med værktøjet ripup...

Reply to
Brian

"Brian" skrev i en meddelelse news:4475d7c8$0$11696$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Lurede i hjælpen - det tog jo lige 5sek at finde selv :)

Reply to
Brian

Prøv at klikke på lyskurven, når du har valgt ripup værktøjet.

Reply to
HKJ