High side MOSFET driver (kondensator)

Hej!

Jeg er ved at lave en opstilling med IR2125 (high side MOSFET driver), og er pludselig kommet i tvivl om hvor høj spænding bootstrapkondensatoren bør kunne tåle. Fetterne (fuld H-bro) forsynes med 400V. Datablad for IR 2125 og tilhørende application notes synes ikke at oplyse noget.

Skal kondensatoren kunne holde til 400V+gatespænding, eller hvordan?

Mvh. Anders

Reply to
Anders Henriksen

"Anders Henriksen" skrev i news:4291d3c7$0$729$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk

er

og

Nej

Så vidt jeg kan se i databladet til IR2151 så er spændingen over kondensatoren max 25V

VS = VB-25 til VB+0,3V

Så hvis du bare bruger en der kan tåle over 25V så skulle det være godt.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

"15kw" skrev i en meddelelse news:4291e5c9$0$180$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Tak, jeg var kommet frem til det samme. Men det er så irriterende, når kondensatorerne pludseligt fylder hele arbejdsbordet :-) Og uden den indbyggede røg, virker komponenterne ikke særlig overbevisende...

Tak for hjælpen!

Mvh. Anders

Reply to
Anders Henriksen