Frekvenstæller

"Morten Guldager" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@linuxine.mogul.dk...

Hvad mener du med at "timeren driver portbit'en direkte..." ?

Mvh KS

Reply to
KS
2005-01-06 KS wrote

At man siger til timeren at når tiden er gået skal den vippe en portbit.

Det er i kontrast til at lade timeren trigge et interrupt, og så lade interrupt rutinen vippe portbitten.

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager

"Morten Guldager" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@linuxine.mogul.dk...

Jeg går ud fra vi taler om en OUTPUT- port og så er du vel nødt til at spørge på timerens værdi hele tiden - eller .... ?

..... og det er vel NETOP hertil vi har interruptet, eller .... ?

Mvh KS

Reply to
KS

Nej du er ej, når timeren udløber ændre den selv portbitten.

Reply to
HKJ

"HKJ" skrev i en meddelelse news:crk483$1tg5$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

portbit.

Hvordan gøres det - f.eks. på en PIC16F84 ?

Mvh KS

Reply to
KS

Som jeg har skrevet tidligere i tråden kender jeg ikke meget til PIC, jeg bruger AVR. På dem har counteren et (eller flere) compare/match register som kan sættes til at styre portbit.

Reply to
HKJ

"HKJ" skrev i en meddelelse news:crkbis$2805$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

sættes

Smart, men det tror jeg ikke man kan med PICs. - er der nogen der mener det - så vis det lige her, for det ville da forenkle noget af min kode.

Mvh KS

Reply to
KS

Manse skrev i en nyhedsmeddelelse:41dceda4$0$167$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

EDR´s

dem

tilbage i

Det kan godt være, at de ikke har mere end 5 år på hylden, men resten har de i depotet.

Du kan også skrive til snipped-for-privacy@privat.dk og spørge om han vil sende dig artiklen med diagramet, han har det på PCén.

-- Med venlig hilsen

Ejvind Andersen Fjern"xx"

Reply to
EA 2730
2005-01-06 KS wrote

Jammen, så er vi tilbage ved min oprindelige påstand om at man kan lave timings mere præcise ved brug af NOP loops end man kan med timere.

- Ihvertfald på en PIC16F84.

Det kan så være forklaringen på trådens oprindelige spørgsmål.

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager