Fladkabel stik

Jeg kunne godt bruge en smule vejledning.

Jeg har et færdigt projekt hvor jeg har nogle styringssignaler (5VDC/5mA) der løber ca 2 meter gennem noget 20-polet flerfarvet fladkabel mellem 2 enheder placeret i hvert sit rum. For at kunne servicere hver enhed separat, vil jeg gerne kunne dele fladkablet og samle det igen med et stik. Stikket skal adskilles meget få gange (max

10 i systemets levetid) og kan placeres på et sted der er relativt frit for støv og snavs, men med en smule vibrationer. Der vil ikke være trækbelastning på hverken kablet eller stikket.

Hvilken type stik er velegnet til ovenstående? Hvad er det præcise navn på et sådant stik når man skal købe/bestille det, og hvordan monteres det på fladkablet?

På forhånd tak Jørgen Mangor Iversen

Reply to
Jørgen Mangor Iversen

Hej Jørgen

Søg efter idc connector

--
Mvh
Max

Efter mange tanker skrev Jørgen Mangor Iversen:

Du kan få fladkabelstik, der skal klemmes på, både i han og hun.

Leif

Reply to
Leif Neland

Den 25-09-2012 20:43, Jørgen Mangor Iversen skrev:

har dem vist liggende på lager, kigger lige imorgen. så kan jeg da sende dig et par stykker mod pp.

mvh Erik

Reply to
Erik