Fjernbetjening flere steder

Hej Er det muligt at paralel koble flere ir dioder til modtagelse af fjernbetjenings signal fra flere forskellige rum i mit hus.. Per

Reply to
PLOP

Hej Per

Jeg går ud fra, at det du mener er, at du vil kunne styre f.eks. det musik anlæg fra alle rum. Du skal således bruge IR-modtagere i alle rum og IR-sender i det rum hvor dit musikanlæg står. Det kan sagtens lade sig gøre, men du skal nok vide lidt mere om IR-signaler inden du går i gang.

Mvh Jens Rauff

"PLOP" skrev i en meddelelse news:4198678d$0$86899$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Reply to
Jens Rauff

Hej Jens Nu skal jeg være lidt mere konkret. Det er til en Palm Butler(PB) som har en IR modtager, så vil jeg gerne kunne fjernbetjene min PC som PB jo er skabt til de tre rum i huset som har et TV.

Mit spørgsmål er så om der kan monteres 2 ekstra modtager dioder på den eksisterende modtager diode, - og jeg ved godt at de nok ikke bare kan paralel kobles.......

Fredsommeligst

Per

Reply to
PLOP