Elektronik lære

Hej ng.

Jeg kunne godt tænke mig at lære elektronik fra grunden af.

Men hvordan kommer jeg i gang med det?

Har I nogle forslag til det?

Klaus.

Reply to
Klaus Petersen

Ja, du kan købe nogle bøger der hedder Analog teknik 1+2 ved

/ Michael

"Klaus Petersen" skrev i en meddelelse news:bggt22$lbb$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Reply to
Michael Evert

Hej Klaus,

Lån AE-bogen (af Jan Soelberg) på biblioteket - der er afsnitsvis indlæring med kontrolspørgsmål, så du selv kan checke hvordan det skrider frem.

Den "første" udgave er nok den bedste at få fat i, den har det hele i et bind (8. udgivelse har ISBN: 8798007904).

AE-80 (9. udgivelse) i 2 bind kan også bruges (bind 1) ISBN: 8798007963 (Bind 1 - Lærebog) ISBN: 8798007939 (Bind 2 - Diagrammer over en bunke Jostykits)

Jeg ved ikke om den nyeste udgivelse har de samme kontrolspørgsmål, men den er færdigredigeret af en anden efter at Jan Soelberg landede en helikopter lidt brat.

Der er naturligvis andre gode bøger, og AE-bogen har nok rekorden i stavefejl i dansk faglitteratur, men der er IMO ingen bog der giver en mere nede-på-jorden forklaring og derfor er den rigtig god at starte på :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Lån "Elektronik for alle" på biblioteket. Den starter med modstandsberegning og slutter med digital teknik.

--
Med venlig hilsen

Ejvind Andersen
EA 2730

Hej Klaus

Pr=F8v at kigge i tr=E5den:

jeg skal bruge hj=E6lp:

mvh

Glenn

--
Klaus Petersen wrote:
> Hej ng.
=?ISO-8859-1?Q?Glenn_M=F8ller-

Jan Soelberg døde i en tragisk ulykke, ja.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader