elektrisk fluesmækker

Vi vil gerne bygge en elektrisk fluesmækker om til et 9 volts batteri (i stedet for de 2x1,5 der sidder i). Vi sluttede 9 volt til og brændte et eller andet af (transformatoren?) i fluesmækker-ketcheren. Hvordan kan m an opgradere sin fluesmækker til 9 volt? Tak

Reply to
markusskiold

Google "bug zapper mod"

--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!
Reply to
Jens Petersen

Du skal sætte større kondensator i, og lade batterispændingen være i fred.

Personligt bruger jeg en helt almindelig fluesmækker - virker fint og bruger ikke strøm.

--
Mvh, Kim
Reply to

skrev

[...]

Det nemmeste vil være at montere en spændingsregulator, som så kun leverer

3volt til elektronikken.

Men hvorfor vil du gerne hav den til at køre på 9volt?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

man

leverer

Vi ville bare prøve at lave en med mere smæk i. Ingen onde hensigter, men måske lave en zapper der kan lave en lysbue...

Reply to
markusskiold

Den mandag den 21. oktober 2013 19.26.49 UTC+2 skrev snipped-for-privacy@gmail.com:

(i

et

an man

n leverer

, men måske lave en zapper der kan lave en lysbue...

Er du ikke klar over at det er højspænding du arbejder med???

Børge

Reply to
Børge Larsen

Men det virker ikke så godt som en elektrisk!

Det smarte ved en zapper er nemlig at du kan sætte ketcheren forsigt lige hen over fx en myg, hvorefter du puster på den. Så flyver myggen op og begår selvmord.

En myggeketcher er også god til at lamme hvepse. De krøller sig sammen og ligger stille et par minutter. Derefter rejser de sig op og flyver væk - langt væk. Som om de tænker, av det gjorde godt nok nas, lad mig komme væk!

Man kan selvfølgelig også vælge at træde på den bevidstløse hveps, men jeg lader dem flyve.

Endelig laver en myggeketcher ikke pletter på væggen!

Reply to
Martin Larsen

snipped-for-privacy@gmail.com skriver:

At du laver en højere indgangsspænding, gør ikke nødvendigvis at din udgangsspænding bliver højere.

   Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

skrev

Som andre har nævnt så sæt en kondensator med større kapacitet i.

Eller find ud af om der er monteret en shuntmodstand over gitteret, og fjern den, vælg evt en kondensator med større spænding.

At gøre forsyningsspændingen til et kredsløb 3 gange størrer, uden at ændre andet, går sældent godt.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Uffe Ravn har bragt dette til os:

Der var engang en artikel om hvordan man lavede en (audio-)båndoptager om til en videooptager. Bla. ved at serieforbinde to stikkontakter.

Det var i aprilnummeret af Populær Elektronik :-)

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Den 22-10-2013 12:06, Leif Neland skrev:

Kan kun sige: "Billede gå væk!" (og det gjorde det.............)

Forståeligt :-)

--
Uffe
Reply to

"Uffe Bærentsen" skrev

Jeg husker en anden 1. april. artikel, dog ikke hvilket blad den var bragt i.

Hvis man skal afspille 78 rpm. plader, så tager man 2 grammofoner og stabler oven på hinanden, sætter den ene på 45 rpm. og den anden på 33 rpm. Det giver 78 omdrejninger. Hvordan man strømforsynede den øverste pladespiller, meldte historien vist ikke noget om ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Den 22-10-2013 22:35, Uffe Ravn skrev:

Dét er da den nemmeste del af det hele: Batterier, så er der heller ingen støj fra strømforsyningen.

Kan godt huske den artikel :-)

--
Uffe
Reply to

"Uffe Bærentsen" skrev

Og så var der den, jeg tror at det var i Ny Elektronik, med insekter der var begyndt at angribe ICkredses indre, henvendelse kunne ske til statens skadedyrslaboratorie.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Det er som regel software der skal 'debugges', men har haft en 17" samsung skærm hvor tordenfluer kravlede ind mellem backlight og skærm. Der var jeg så tilbage og debugge i ordets oprindelige betydning ...

Reply to
Anders Majland

Har dog aldrig hørt om at man skal bruge DDT og Maladan til "Debugning". ;-)

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Efter mange tanker skrev Anders Majland:

Sådan en har jeg også. Jeg er dog ikke sikker på hvor i sandwichen krybene er. Lidt irriterende, når man nogle gange tror et komma er et semikolon...

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.
Reply to
Leif Neland

Den 23-10-2013 13:29, Lars Peter Larsen skrev:

DDT = Device dependendent tracer

:-)

mvh Erik ( som iøvrigt er gammel programmør på bit niveau)

Reply to
Erik

Dynamic Debugging Tool - et værktøj til CP/M dengang det var moderne.

/Lars - selv bitflytter i fritiden og mainframe kodekarl til daglig.

Ooops - Vi er vist off-topic,.

Reply to
Lars Peter Larsen