8 bit A/D og D/A konverter.

Spurgte i tidligere tråd om en løsning med diskrete komponenter og fik stor hjælp, tak for det.

Ser nu ud til at vore nonprofit budget godt kan bære at indkøbe 2*2 færdige kredse. oplysninger om projektet: Styring af røgmaskiner via rf-link til vore lokale frilufstteater/spil. Har bruig for at regulere 0-10V. Encoder decoder er 8 bit. Linearitet/nøjagtighed har ikke den store betydning(næsten ligegyldig bare den regulere over hele området). Har søgt lidt og funden mange kredse, men ikke sikker. Hvad er den billigste løsning der er nem at skaffe her i DK?

ps. mangler osgså lige 4 stk 4Mhz 3bens keramiske oscillatorer. pft

Erik

Reply to
Erik Rasmussen

Glemte lige, den skal bruges i en sådan encoder decoder:

Har lige fundet 2 bens på lager vil det du?

mvh Erik

Reply to
Erik Rasmussen

Erik Rasmussen wrote: Kan det virkelig passe at i dygtige, rare mennesker herinde ikke kan pege på nogle billige A/D og D/A konvertere der er til at skaffe?

mvh Erik

Reply to
Erik Rasmussen

Jeg har før brugt denne

til at lave 2 kanals datalogger, jeg fik to stk som gratis sample fra TI

--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Erik Rasmussen skrev:

Det billigste er nok at lave et lille board med en PIC (sample chippen og brug gratis kompiler osv.) og et par forstærkere. Hvor nemt der er kommer an på ens evner og erfaring.

Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

8-bit ADC og DAC *ER* billige, så det er bare at hører din lokale elektronik-pusher hvilke typer han lagerfører.

ADC0804 4 kanales AD-converter til 18 Kr. DAC0808 8 kanales DA-convertet til 30 Kr.

Begge hos

andre e-shops har ligende kredse i samme prisleje.

Reply to
Allan Soerensen

Erik Rasmussen skrev i en meddelelse:

Hej Erik,

Jeg mener helt bestemt at jeg har nogle DAC0808 på lager og jeg har helt sikkert nogle 3-bens 4 MHz resonatorer på lager.

Hvis det ikke haster alt for meget, skal jeg gerne finde dem frem og sponsorer dem til dit projekt.

Hvis det har din interesse så send en mail til: gk'snabela'semitec'punktum'dk

Mvh Gert K

Reply to
GK

Takker for input. Ser ud som om der er noget computerinterface på dem som jeg ikke skal bruge. så er der vel bare nogle ben der skal sættes fast høj eller lav? mvh Erik

Reply to
Erik Rasmussen

"Erik Rasmussen" skrev i en meddelelse news:44796f91$0$15787$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Det ville hjælpe meget, hvis du fortalte hvilke pins vi taler om ;o)

Reply to
Allan Soerensen