E-ODB / ODB II spørgsmål

Hej NG.

Jeg har en Peugeot 306 HDi fra 2001, og jeg kunne godt t=E6nke mig at rode lidt med at hente diagnostic data og runtime v=E6rdier ud fra den via dens ODB interface.

Jeg har s=E5 fra anden side f=E5et af vide at den bruger E-OBD i version 1 protokollen.

Selvf=F8lgelig kan jeg bare rende ud og k=F8be stik, interface og software, men jeg er mere den som godt vil rode lidt med elektronikken og programmere lidt selv. Og da jeg er s=E5 heldig at have et par controllerboards med CAN som jeg kan programmere. De har, udover CAN, webserver, ethernet, usb etc. S=E5 de kunne jo v=E6re meget anvendelige til at lave en ODB logger/ interface "dims".

Men jeg mangler nogle inputs til hvilken protokol etc.

Hvem kan hj=E6lpe ?

-- Christian

Reply to
Christian B. Andresen

"Christian B. Andresen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@b14g2000yqd.googlegroups.com... Hej NG.

Jeg har en Peugeot 306 HDi fra 2001, og jeg kunne godt tænke mig at rode lidt med at hente diagnostic data og runtime værdier ud fra den via dens ODB interface.

Jeg har så fra anden side fået af vide at den bruger E-OBD i version 1 protokollen.

Selvfølgelig kan jeg bare rende ud og købe stik, interface og software, men jeg er mere den som godt vil rode lidt med elektronikken og programmere lidt selv. Og da jeg er så heldig at have et par controllerboards med CAN som jeg kan programmere. De har, udover CAN, webserver, ethernet, usb etc. Så de kunne jo være meget anvendelige til at lave en ODB logger/ interface "dims".

Men jeg mangler nogle inputs til hvilken protokol etc.

Hvem kan hjælpe ?

-- Christian

Hej!

Hvis du skal bruge noget hardware, har jeg et par stykker af dem her:

/Carsten

Reply to
Carsten

"Carsten" skrev i en meddelelse news:4a8ed956$0$297$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Hvis han ikke er int. så kunne det godt være at jeg var :-)

Er der forresten kabel med?

--
Uffe Bærentsen
Reply to

"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen news:4a8efad6$0$36569$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Ja der er obd og usb kabel med, du kan få det for komponentprisen.... 250,- Det er testet og virker fint både på min gamle A4 og brorens nye avensis.

/Carsten

Reply to
Carsten

"Carsten" skrev i en meddelelse news:4a8f2284$0$301$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

PM sendt, da videre forløb nok ikke er relevant for denne gruppe :-)

--
Uffe Bærentsen
Reply to

her:

Jeg tror jeg kan bruge det uC udviklingsboard jeg har, det har i hvert fald CAN.

Har du nogle af de stik man slutter til bilen ?

-- Christian

Reply to
Christian B. Andresen

Ja, har nogle molex OBD stik og terminaler, kan da godt sætte et kabel sammen til dig, skal der bare være løse ender i den anden side?

/Carsten

Reply to
Carsten

snipped-for-privacy@24g2000yqm.googlegroups.com...

Jeg skal lige se hvilket stik der egentligt er i min bil :-) Jeg vender tilbage.

-- Christian

Reply to
Christian B. Andresen