Batterilader

Hej,

299kr

199kr

Er den øverste de 100kr mere værd?, den er hurtigere og kan lade alle 4 på 1 gang

I første omgang er det til mine wii controllere

Kasper

Reply to
Kasper

Så absolut: Ja!

Det med at lade flere batterier i serie som den billige gør er noget forfærdeligt hø og det bliver kun værre af hvis forbrugeren ikke kan finde ud af at holde batterierne parret for tid og evighed. Alt for mange dårlige ladere er skyld i folk har fået den opfattelse at opladelige batterier er noget juks.

Og så nu du er igang, så tag dem med lav selvafladning (f.eks. Panasonic Infinium). De holder strøm modsat de mere traditionelle typer. Det er også en typisk fejl gør. De køber de batterier med højst kapacitet til en ting, der kun har lavt strømtræk og så kommer batteriets selvafladning til at konkurrere med apparatets strømtræk og resultatet er at man føler batterierne løber tør konstant. Desuden, prøv lige at regne forskellen i % ud på Infinium og de andre. Næppe noget man lægger mærke til i praksis ;)

Vil du have en (lidt) bedre lader en den Minwa så nup denne i stedet:

Kan desuden klare større batterier hvis du måtte have nogle sådanne. Personligt kan jeg bedre lide den lidt lavere ladestrøm. 1,5 A er lige at stramme citronen lidt til de fleste batterier, det tager livet af dem hurtigere. 1 A er et udemærket kompromis mellem levetid, ladetid samt evnen til at detectere hvornår de er fulde på ordentlig vis. Det kræver nemlig en ikke for svag opladning. En gang i mellem når ånden kommer over dig kan denne nemlig lige aflade batterierne inden de oplades. Det behøver absolut ikke være hver gang, men kun lige når ånden kommer over én. Min erfaring siger at selvom kloge hoveder mener det ikke er nødvendigt, så holder de længere sådan. Bestiller du fra batteribyen hedder dem med lav selvafladning at finde på denne side, de har lidt forskellige mærker:

Mvh Morten

Reply to
Morten

le 4 p=E5

n finde

lige

er

Enig! Jeg har haft stor gl=E6de af Voltcrafts IPC-1L. Den kan teste kapaciteten - og viser hvor meget den smider i hvert batteri. Rart n=E5r man skal tage sig sammen til at smide nogle af de gamle batterier ud - og en hj=E6lp hvis man nu /skal/ have parret nogle af de vildfarne singler ;-) Eneste anke er, at forsyningen ikke er integreret (ligesom i nogle af de billige) men er en ekstern AC-DC-switcher. Jeg foretr=E6kker klart de integrerede - specielt n=E5r jeg rejser!

Godt nyt=E5r! Mvh. Anders

ref:

Anders F