Bang&Olufsen

Har fått tak i en B&O TX2, men ikke bruksannvisning. Det jeg lurer på er skalaen på tonearmen (tangential) som jeg vil tro er vekta på pickup. Se her:

Til venstre befinner pickupen seg, og jeg vil tro at jo mer jeg skyver vekta mot pickup, jo tyngre blir den.

Noen son har vært borti denne?

Johnny Jensen

Reply to
Johnny Jensen

Ja det er nåletryksindstillingen du har der.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

"Uffe Ravn"

Vil det da si at tyngste nåltrykk er 1,8 gram?

Johnny Jensen

Reply to
Johnny Jensen

Tyngste=tungeste?

Ja,det er jo ikke en pladespiller der er velegnet til skratch ;-)

Omend jeg faktisk ved en enkelt lejlighed har spillet diskotek med en sådan Struerskabning.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Uffe Ravn

Ja:-)

Det vet jeg, den spiller faktisk veldig bra. Grunnen til spørsmål ang. denne skala, var at det var delte meninger om den på et hi-fi-forum. Takk for svar.

Etter min mening er dette en av de flotteste platespillerne som har vært produsert:

Johnny Jensen

Reply to
Johnny Jensen

Hej

Efter min mening, ja så ligner det ikke engang en pladespiller :)

"Johnny Jensen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com...

vekta

Hvis du har en e-mail adresse, som kan tage ca.3.2 Mb, så kan du få en servicemanual herfra. Der er bl.a. justeringer beskrevet.

mvh Ebbe

Ebbe [7000]

Ebbe [7000]"

Takk for det. Kan du maile meg på hotmailadressa, så slipper jeg å legge ut adressa her?

-- Johnny Jensen

Reply to
Johnny Jensen

Kan jeg ikke fedte mig til en kopi også? Har selv sådan en svend stående.. mvh Søren

mail: rivihjel(at)vip.cybercity.dk

Reply to
Søren H. Nielsen

"Max" skrev i en meddelelse

Ja LOL ,, først kaldte man det en Grammofon derefter en Pladespiller , senere en "Direct Driven Automatic Turntable "

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Michael Meidahl Jensen

Har B&O Direct Driven Turntable?

-- Johnny Jensen

Reply to
Johnny Jensen

Jeps, flere af modellerne er direkte drevet.

Men hvis du ikke kender modelnumrene, er du nød til at hive pladetallærkenen af for at se det.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Uffe Ravn

Hva er det som regnes som toppmodellen? Nå tenker jeg på platespiller, ikke kombimodeller, eller annet.

-- Johnny Jensen

Reply to
Johnny Jensen

Enkelte endda efter samme princip som en el-måler. tallerken er således drevet ud anden mekans kontakt end den der er i lejerne.

-- Slet transportmidlet før dk __o Poul Erik Lindaa === _'\

Reply to
Poul Erik Lindaa

hmm, det lurer jeg også på. er det ingen i DK som kan svare på dette?

RN

Reply to
Robert Nyberg

Hej

Jamen, hvad er spørgsmålet da ?

"Max" skrev i melding news:4450cda5$0$2110$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Max

Hva er toppmodell (gramofon) fra Bang & Olufsen?

Johnny Jensen

Reply to
Johnny Jensen

Det må vel være 8000 serien (8000 - 8002 - 8004) måske også den de lavede til 6000 serien, men det er jeg ikke sikker på. Mener ikke de lavede en specielt til 9000 serien.

-- Slet transportmidlet før dk __o Poul Erik Lindaa === _'\

Reply to
Poul Erik Lindaa

Hej Johnny

Ok, det var det jeg frygtede, der findes da ingen top model hos B&O, man køber jo ikke gramofon hos en fabrikant der vil bestemme hvad pickup man skal bruge.

Til TX2 kan man velge mellom MMC1, 2, 3, 4 og 5. Men du mener kanskje at alle kommer fra B&O? Min leverandør skaffer fra andre fabrikanter, altså u-originale

Jeg trodde faktisk at TX2 var toppmodellen. Nå er jeg på utkikk etter Dual 1219, 1229 og 701. Alle disse ble levert med Shure-element.

-- Johnny Jensen

Reply to
Johnny Jensen