bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

G'da i hytterne

(er postet i 2 grupper)

Skal lige pusle lidt - med en lille gimmick

(modifrisere en parkeinrgs-sensor)

Jeg vil gerne opnå, at en bil for tæt på - får et relæ til at reagere ...

Til hvad, betyder lige her og nu mindre, end om man kan gøre det - da jeg på en eller anden måde også gerne vil gøre det hastighedsafhængigt

Har nogen set noget færdigt, man kan tilpasse ?

--
Jan_stevns
Reply to

Jada. Det hedder en kone. ;-)

mvh Henning

Reply to
Henning Præstegaard

Kan de tilpasses? Jeg troede de tilpassede os :)

Pe :o)

Reply to
Per Thomsen

Jeg tror Jan er ude efter noget med mindre følsomhed :-)

--

Jens
Reply to

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk...

Lad mig gætte : noget med en dimmer i bagruden der tænder og giver et

*signal* til den bagved_for_tæt_kørende når hastigheden er over f.eks. 30Km/t ? ;o)
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

snipped-for-privacy@spam.invalid (Jens) skrev :

Narjjj - men med Kone version x, y, eller sæt - er justerbarheden jo gået fløjten

--
Jan_stevns
Reply to

"Brian Sørup" skrev :

Du er meget tæt på ....

Jeg havde tænkt mig f.eks at have 2 eller 3 udtag - de to første tænder lamper den sidste flasher blitzen

--
Jan_stevns
Reply to

Jeg har hørt, at det kan lade sig gøre at justere. Detaljerne er OT i begge grupper :-)

--

Jens
Reply to

Jeg havde samme gæt :) Har også overvåget at flytte displayet på min bakalarm om til bagruden, med større tal. Men desværre måler den kun op til 1,5 meter...

/Morten Vectra B 2,0 CD '94 Corsa C 1,2 Comfort '01

Reply to
Morten Vinding Svendsen

eks.

Hvorn=E5r kan man k=F8be den ?

:-)

-- Christian......

K=D8BES: Pallegafler til montering p=E5 trepunktsoph=E6ng og en fr=E6ser til at s=E6tte bagefter traktoren. Helst max. 50 km fra Randers.

Reply to
Christian B. Andresen

også blænder den bagved kørende som så ikke kan se noget og derved drøner ind i dig... eller hugger bremsen i og få den bagvedkørende op i røven?

smart...

--
mvh
Rasmus

"Christian B. Andresen" skrev :

Når den første bæskubber er kørt i grøften ;)

--
Jan_stevns
Reply to

"Morten Vinding Svendsen" skrev :

så rammer den jo kun de virkeligt stride ..

Min blitz fik da en tåsk til at klodsbremse i aftes sent ;)

--
Jan_stevns
Reply to

"Rasmus M. Jensen" skrev :

Ja ikk ?

Gik det hen over hovedet på dig, at tingen er afstands og fart afhængig ?

Hvis jeg bruger en blitz som dem fartfælderne bruger, er det da ikke en døjt farligt - vel ?

--
Jan_stevns
Reply to

Ja, så kan idioterne lære det!

Personligt ville min onde plan være at putte H4 pærer i tåbelygterne, men i virkeligheden ville jeg nok bare bygge en lysavis ind i kofangeren, det burde være lovligt og ikke usikkert.

Så kan man også skrive hvad det er problemet er, så folk der ikke skal gætte på hvorfor der bliver blinket af dem.

Reply to
Flemming Frandsen

Flemming Frandsen skrev :

lidt tvivlsomt ;)

Jeg pønsede egentligt bare på at lave noget med nogle lamper - altså en slags display, hvor pærene tænder udefra og ind mod midten - når så de er for tæt på - skal midterpæren blinke (flashe)

hmmmm.........

--
Jan_stevns
Reply to

Velleman K3502?

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

Bo Braendstrup skrev :

afstanden er et problem ;)

Den skal gerne opdage noget på f.eks 25 meters afstand

--
Jan_stevns
Reply to

Så slipper du nok ikke udenom et radar dopplermodul. Hvad med sådan en dims amerikanerne bruger til at måle (baseball-)boldhastighed med?

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

Touche hehehe