ADSL installation i defekt ramme

Vi flyttede 1 juni ind i en lejlighed i Lejerbo Køge og ved indflytningssynet beklagede vi os over en defekt ramme som der ikke var installeret noget stik i. Varmemesteren sagde at da der ikke var noget stik i ville de ikke gøre noget ved det.

Nu fik vi så i forgårs vores ADSL installeret og TDC teknikeren har været så smart at bruge den defekte ramme til at installere stikket i.

Jeg har selvfølgelig klaget over installationen til CyberCity som har klaget videre til TDC, men TDC har afvist klagen da det jo er vores ramme der er defekt og dermed vores problem.

Her ses et billede af installationen:

Kan det virkelig være rigtigt at en elektriker/tekniker mener at denne installation er forsvarligt lavet?

Jeg vil mene at han burde have lavet ADSL stikket til venstre for telefonstikket.

--
Kristian
Reply to

"Kristian Ørmen Pedersen" skrev i en meddelelse news:40ffb2d2$0$66479$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

stik

klaget

Et stykke elefanttape og lidt maling, eller sig du vil betale 100 kr mere i husleje om måneden, hvis de udskifter den.

Reply to
0cr

"Kristian Ørmen Pedersen" skriver:

Det er jo så op til dem. Bare du ikke skal betale for reperationen når du flytter derfra.

Det er jo smart nok

Selvfølgelig ??? Det er jeres lejlighed der fejler noget og ikke installationen.

Ja. Prøv at stikke fingrene derned og se om du får stød fra din ADSL linje......

Du kunne bare have bedt ham om at gøre det, men til venstre skulle han til at opsætte en ekstra boks, sandsynligvis i et andet design end det du har i forvejen.

stik

Gider varmemesteren ikke gøre noget ved det, så køb selv en ny, den koster ikke alverden. Der er ikke noget uforsvarligt fra TDC´s side, men hvis du vil klage over dem, så gør det mens montøren er der og ikke bagefter. Han sætter jo stikket op hvor kunden ønsker det, med mindre der som hos jer sikkert er en installation til det allerede.

Frem for en masse bøvl ville jeg købe rammen selv.

Niels

Reply to
Niels Bengaard

Nu da du har oplyst at der er en defekt installationskasse så hænger du jo ikke for udbedringen ved fraflytning som måske ligger et godt stykke frem i tiden.

Jeg vil klæbe et stykke hvidt tape over hullet og ikke gøre mere ved problemet i det at det sansyneligvis kun er tale om skønhedsfejl og der ingen risiko er forbundet ved at anvende den som den er, og derved vil jeg give TDC ret i at det ikke skal udskiftes.

Klæb et stykke tape over og evt mal den hvid, så er der ingen der kan se at den nogen sinde har været itu.

/ Qbic

Reply to
Qbic [6400]

Nej, og jeg forstå ham såmænd godt, 1 elektrikertime af 300 kr. plus moms samt materialer af 35-50 kr. for at bytte et dæksel som ikke bliver brugt til noget, det er kun hvis der har været en elektriker deroppe, for at lave flyttesyn, hvad jeg ikke regner med der har været, da jeg selv har kørt som elektriker i bebyggelsen, og derfor meget sjældent var derude. Du skal bare sørge for at det står i jeres indflytningsrapport, så kan de ikke rører jer bagefter.

Det havde jeg også gjort hvis jeg selv skulle lave det, og byttet dækslet, men som TDCtekniker har de ikke sådan et dæksel for panelstik i bilen, de er jo ikke elektrikere af betegnelse, men teleteknikere.

Ja det er ikke ulovligt at lave det på den måde.

Ja og tudegrimt, har selv fået lavet sådan noget klamphuggeri, og derfor skal tdc ikke inde for mine døre mere, og slet ikke dem i køge. Og de ved godt hvorfor. Man kan da lave det så det ser pænt ud, og ikke ligner noget fru. Hansen selv kunne have lavet.

Reply to
Apollo14 aka Kenneth Rugaard

Apollo14 aka Kenneth Rugaard skriver:

Tænk, min oplevelse med en ADSL installation er lige modsat. Her monterede telefonmanden et ekstra telefonstik og flyttede MSP ind i et andet rum - ganske gratis.

....han har nok faktureret en anden kunde, TDC laver ikke sådan noget gratis (hvilket jeg godt kan forstå).

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus

Rasmus skriver:

Ellers har han skrevet det på som den installation han skulle lave (gratis) hos mig.

Jeg er sådan set ligeglad. Da vi flyttede ud, flyttede jeg MSP tilbage til det oprindelige stik og gemte nyt telefonstik + RJ45 vægudtag (det ligger stadigvæk her under min monitor)

"Kristian Ørmen Pedersen" skrev:

Kig i jeres lejekontrakt. Der står formentligt, at udlejer står for nødvendig udskiftning af kontakter mv. Det omfatter også rammen.

--
Morten                           http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum     http://miljokemi.dk/chili

??? Det var i sandhedens en dyr løsning hvis de planlægger at blive boende i længere tid :)

-- Michael Find badebolden på

og vind

Reply to
Michael Kjærsgård