2.4 GHz attenuator

Jeg har et 802.11g access point der lider under at det kan se alt for mange fremmede access points, så jeg vil gerne skrue ned for følsomheden, helst uden at skulle klatre op i masten og for at pege sektor antennen op i luften.

Sendestyrken er under langt 100 mW, så det burde kunne lade sig gøre med alm. metalfilm modstande som beskrevet her:

Jeg har tænkt mig at bygge en lille håndfuld dæmpningsled på 1, 2, 3, og

6 dB og så smide dem i et efter et for at se om jeg rammer målet.

Nogen ideer til ting jeg skal overveje når det er 2.4 GHz?

Reply to
Flemming Frandsen

"Flemming Frandsen" skrev i en meddelelse news:496b5873$0$15898$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Hej Flemming Du kunne sætte en mindre antenne på, eller nok lettere smide et stykke rg58 coax imellem, så skal signalet nok forsvinde ;-) og impedansen holdes på 50 ohm mvh Preben

Reply to
Preben Larsen