Zamjenska baterija

Crkla mi je olovna baterija 6v 4Ah od prijenosne lampe pa bi je zamjenio s nekom kvalitetnijom, mo¾da NiMH ili li-ion ali da se mo¾e puniti postojeæim punjaèem (7.5 v). Zahvalan sam na svakoj sugestiji,savjetu ili linku!

Reply to
Bruno

Ona plava einhelova iz peveca? Ne isplati se tu stavljat 5 NiMh baterija od 4Ah jer kostaju vise a opteretivost im je manja od olovnih sto znaci da ce svijetlit krace. Takve baterije se ne smiju dopunjavat za razliku od olovnih, moras ih izpraznit.

Litij ion celija je nesto ispod 4V a dvije celije su previse, i one se ne smiju prepunjavat. MORAJU se punit pametnim punjaèem.

Najbolje je kupit tu istu bateriju za 50-100kn, bez obzira sto cijela lampa kosta manje, akic u novoj je sranje.

Sijalicu od 6v 50w bacit i u chipoteci kupit h3 6v25w.

50w sijalica na 6v vuèe 8A i akic isprazni, ne za hipotetskih 30 minuta, nego za 10-15 minuta, jer navedeni kapacitet vrijedi za 20 satno praznjenje a ne pola satno. Uz to 50w sijalica srusi 6v na 5v, i nakon samo minut dva svijetli slabije od 25w sijalice. Sa 25w sijalicom produzis vrijeme svijetlenja punim akicem na oko 40 min, smanjis opterecenje akica i produzis mu vijek. U jacini svijetla prema 50 watnoj gubis samo prvih par minuta, a kasnije bolje svijetli 25 watna jer vuce upola manje struje i ima veci napon od akica.

Punjac koji se dobije je ðubre ne punjaè, to je obièni trafo sa grecom napona 9 ili12v eff pulsirajucih perioda. Struju ogranièava otpornik u kuèi¹tu baterije koji se toliko grije da se zna odlemit. Problem je sto nikad ne znas kad treba prekinut punjenje i kad je akiæ pun, a kad je baterija topla, vec je kasno. To ostecuje bateriju, koja bi uz nadzor punjenja trajala barem 500 ciklusa, znaci nekoliko godina.

Zaboravio sam struju punjenja i vrijeme potrebnog punjenja, to sam trebas utvrdit mjerenjem napona baterije. Puna je kad pod strujom punjenja kontakti akica dostignu 7,3-7,5V, 8V je previse i vec kipi. Time utvrdis potrebno vrijeme punjenja prazne baterije i ne trebas mjerit kod svakog punjenja. Ako se te preporuke drzis, baterija ce trajat 500 ciklusa. Bateriju smijes dopunjavat, znaci kada svijetlis recimo samo 10min a zelis je napunit. Samo tada ne znas vrijeme punjenja, pa moras odokativno ili mjerenjem napona. Dopunjavanje se ne racuna u ciklus, dopunjavat polupraznu bateriju se moze i

3000 puta, i to olovna baterija vise voli nego potpuno praznjenje.

To je moja recenzija te lampe.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Nemam rje¹enje, a i Petar se veæ potrudio ali bih volio vidjeti kako to izgleda i èuti kako svijetli. Po¹to su mi LED svjetiljke u zadnje vrijem ¾e¹æi hobi ima ih ¹to svijetle vi¹e nego dobro, lagane su, mogu se svugdje postaviti, a cijena im nije ne¹to ¹to obièni èovjek sebi ne mo¾e priu¹titi.

Reply to
Hombre